NP breidt multiplatform aanbod uit met NP Campaign en NP Digital

FacebookTwitterLinkedIn

Op 19 maart vond in Terkamerenbos, in de Chalet Robinson, de presentatie plaats van de twee nieuwe advertentiepakketten NP Campaign en NP Digital.

 

NP is het nationale sectoraanbod van de vier belangrijkste dagbladregies in België: De Persgroep Advertising, IPM Advertising, Rossel Advertising en Mediahuis Connect.

 

Naast het eerder gelanceerde NP Original, NP TopTop en NP News, was het nu dus de beurt aan de twee laatste packages: NP Campaign en NP Digital.

 

NP Campaign


Terwijl NP News streeft naar een maximaal bereik op één dag, is NP Campaign een echte campagne die over een langere periode aanwezig is op de drie platformen. De kracht komt van een hoge contactfrequentie die geleverd wordt op een hoog bereik. De adverteerder kan de campagne spreiden over twee weken of kiezen voor een meer compacte aanwezigheid. NP Campaign maakt het mogelijk awareness op te bouwen dankzij het herhalingseffect en tegelijk sterk activerend te zijn. Bovendien is er ruimte om het product te tonen en om extra informatie mee te geven. De directe click naar de website van de adverteerder is uiteraard een sterk pluspunt.

 

Wout Dockx: “NP Campaign is op alle platformen aanwezig (print, web en mobile) op lange termijn en wordt verkocht op basis van GRP-gegevens. Het pakket waarborgt veel volume op een langere periode met een maximum van twee weken.”

 

NP Digital


NP Digital is het eerste puur digitale package van NP dat zowel op web als mobile aanwezig is. Het is een combinatie van het reeds bestaande aanbod van PNU Digital (Rossel + De Persgroep) en Tangonews.be (IPM + Mediahuis). In het krachtige dagproduct “Home” kan er een Halfpage of een Large TV Leaderboard ingezet worden. Een Run Of Site aanwezigheid over drie dagen is eveneens mogelijk via een Halfpage. NP Digital boort vooral het jonge en upscale profiel aan van de digitale nieuwsconsumenten.

 

Wout Dockx: “Als we de CIM-cijfers van 2014 vergelijken met die van 2004, zien we dat de newsbrands de laatste 10 jaar in bereik gestegen zijn met 9%. Dit is natuurlijk te danken aan de verschillende digitale producten. Ook merken we dat newsbrands meer en meer live media worden, denk maar een de recente gebeurtenissen rond Charlie Hebdo. NP Digital brengt 14 nieuwsmerken samen in een exclusief digitaal pakket met impactvolle formaten. Zo garandeert ze een nationaal aanbod enkel bestaande uit web en mobile.”

 

Tarieven van NP Campaign en NP Digital nu in MediaSpecs!