StuMPA 2022-2023: De winnaars zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Op vrijdag 31 maart hebben de 20 laureaten van de 14de editie van de Student Magazine Print Awards (StuMPA) hun project verdedigd voor een jury en een publiek van de deelnemende hogescholen.  

De 20 laureaten voor deze 14de editie van de StuMPA, georganiseerd door WE MEDIA, kwamen uit een eerdere selectie van 104 projecten ingediend door de tweede- en derdejaarsstudenten grafische kunst/publiciteit van 6 deelnemende hogescholen.

De jury

  • 3 creatievelingen: Marie-Laure Cliquennois (SecondFloor), Zoé De Priester (FamousGrey) en Sam De Win (iO)
  • 3 docenten van de deelnemende scholen: Carl Andry (ESA Le 75), Philippe Lepinois (ESA Saint-Luc Bruxelles) en Els Menten (PXL-MAD)
  • 2 journalisten van de vakpers: Marine Dehossay (PUB-voorzitster van de jury) en Damien Lemaire (Media Marketing)
  • 2 vertegenwoordigers van uitgevers-leden van WE MEDIA B2C: Florent Diverchy (ProduPress) en Tom Wattez (Roularta)
  • 1 vertegenwoordiger van de adverteerders: Sven Verresen (C&A)
  • 1 vertegenwoordiger van WE MEDIA: Marc Dupain

De briefing voor dit jaar was wat bijgestuurd: een digitale component was niet verplicht en een case movie niet aanvaard. Het was een terugkeer naar de essentie van de competitie: de magazine media en haar creatieve mogelijkheden.

Na 2 uren van presentaties met daarbij vragen van de juryleden, trok de jury zich terug voor de deliberatie. Er werden punten toegekend voor 4 criteria : creatief idee, realisatie in print, de link met het gekozen magazine en de mondelinge verdediging.

Even na 17u viel het verdict met dit resultaat. Gezien het hoge niveau van de promotie heeft de jury besloten 2 Gold Awards toe te kennen. Hieronder de lijst van de winnaars:

StuMPA Gold

Fleur Delanghe (LUCA School of Arts Ghent) en haar advertentie om de wankele stoelen goed te maken en ons eraan te herinneren naar IKEA te gaan om nieuwe te kopen.

Febe Ampe (LUCA School of Arts Ghent) en haar ADHD speciale editie van Knack Weekend, gedrukt op speciaal papier en met kortere artikelen.

StuMPA Silver

Victor Slachmuylders (ESA Le 75) en zijn creatie van een M&M’s propeller in Spirou Magazine.

StuMPA Bronze

Eva Baartscheer (PXL-MAD) en haar “Laatste knijpbeurt” advertentie voor Biodermal, die een speciaal staaltje aanbiedt aan Flair lezeressen.

Mirte Van Landeghem (LUCA School of Arts Ghent) en haar versie van Humo voor iedereen die een Vivienne Westwood statement wil maken.

De StuMPA Best School gaat met 1 Bronze en 2 Gold awards naar LUCA School of Arts Ghent, onder de hoede van Anneke Rombaut.