De winnaars van de StuMPA zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Op vrijdag 1 april hebben 20 laureaten van de StuMPA (Student Magazine Print Awards) hun project verdedigd voor een jury en een publiek van de deelnemende hogescholen.

De 20 laureaten voor deze 13de editie van de StuMPA, georganiseerd door WE MEDIA, kwamen uit een eerdere selectie van 100 projecten ingediend door de tweede- en derdejaarsstudenten grafische kunst/publiciteit van 4 deelnemende hogescholen.

De winnaars waren:

  • StuMPA Gold: William Lambiet (ESA Saint-Luc Liège) en zijn actie om herinneringen blijvend te koesteren met zijn Pocket Casts via het PLUS magazine
  • StuMPA Silver: Raphaël Ricouart (ESA Saint-Luc Bruxelles) en zijn ludieke actie met spel Kickercaps voor Jupiler via het magazine Sport Voetbalmagazine en Sarah De Blaiser (LUCA School of Arts Ghent) en haar geurproducten Smells like Festival met HUMO & StuBru
  • StuMPA Bronze: Graziëlla Scherpereel (LUCA School of Arts Ghent) en haar kerstactie met inpakpapier ten voordele van kinderen in armoede via Knack & Kinderarmoedefonds, Maud Van de Velde (LUCA School of Arts Ghent) en haar duurzaamheidsproject SEW Guide voor Patagonia in Weekend Knack en Sara Sanseverino (HelHa) en haar product om uw valies te wegen voor Spilbergen met het magazine Geographic
  • De StuMPA Best School gaat met 1 zilver en 2 bronzen awards naar LUCA School of Arts Ghent

De jury bestond uit:

  • 3 creatieven: Sam De Win (Prophets), Marie-Laure Cliquennois (freelance) en Nicolas Gaspart (mortierbrigade)
  • 2 docenten van de deelnemende scholen: Jérôme Van den Broeck (ESA Saint-Luc Bruxelles) en Vincent Albert (ESA Saint-Luc Liège)
  • 2 journalisten van de vakpers: Marine Dehossay (PUB) en Damien Lemaire (Media Marketing – président du jury)
  • 2 vertegenwoordigers van uitgevers-leden van WE MEDIA B2C : Katrien Janssens (DPG Media) et Tom Wattez (Roularta)
  • 1 vertegenwoordiger van WE MEDIA : Marc Dupain

De briefing voor dit jaar was wat bijgestuurd : een digitale component was niet verplicht en een case movie niet toegelaten. Er werden punten toegekend voor 4 criteria : creatief idee, realisatie in print, de link met het gekozen magazine en de mondelinge verdediging.