Sanoma en Pebble Media starten strategische samenwerking

FacebookTwitterLinkedIn

Sanoma heeft voor zijn Belgische activiteiten een akkoord gesloten met Pebble Media voor de commercialisering van haar online display aanbod. Zo ontstaat het grootste selectieve digitale vrouwenaanbod in de Belgische markt.  Daarmee wordt Pebble Media de referentie voor online reclameplanning binnen een vrouwencontext. Humo versterkt het segment van jongeren.

 

Sanoma blijft vanzelfsprekend de ambassadeur van zijn merken en zal instaan voor de gecombineerde verkoop van print, AV en online, met focus op “native solutions” via integraties op maat. Op deze manier kan Sanoma zich duidelijker focussen op zijn digitale transformatie, de snelheid maken die zij wenst en doen wat zij best kan.

 

Bart De Pauw, Advertising Sales Development Manager Sanoma: “De visie en strategie van Pebble Media, alsook hun aanpak en positie in de digitale markt, hebben ons overtuigd. Vanuit Sanoma willen we graag meebouwen aan een dynamisering van online advertising, met focus op branding en impact”.

 

Koen Van Rhijn, CEO Pebble Media: “We geloven in samenwerking en blijven ijveren voor een meer efficiënte digitale markt, waarin plaats is voor de ontwikkeling van nieuwe producten en technologieën. De belangen van contentspelers zoals Sanoma en de optimalisatie van de campagneresultaten komen hierbij op de eerste plaats”.

 

De doelgroepen en life stages beschikbaar binnen het Pebble-aanbod staan nu sterker dan ooit tevoor: sport, business, news, gaming, radio, tv, culinair, gezondheid, kids & parents, jongeren en vrouwen. De packages bieden elk naast hoge bereikcijfers en selectieve profielen ook krachtige mediamerken.

 

De samenwerking gaat in vanaf 1 juni 2015.