RTL Belgium onthult nieuwe structuur

FacebookTwitterLinkedIn

Op dinsdag 28 maart onthulde RTL Belgium haar nieuwe structuur, met nieuwe logo’s, enkele nieuwe zendernamen en een nieuwe slogan: “on est là“.

Guillaume Collard, CEO van RTL Belgium, heeft een nieuwe strategische roadmap voor RTL uitgetekend. Daarvoor werden drie strategische prioriteiten bepaald:

  • De merkwaarde versterken
  • De inhoudelijke strategie boosten
  • De digitale transformatie versnellen

De merkwaarde versterken

Met een transversale visie zijn we erin geslaagd om de relevantie en complementariteit van de merken te versterken, zonder de specifieke kenmerken van elk merk uit het oog te verliezen”, aldus RTL Belgium.

De start van deze nieuwe visuele identiteiten gaat hand in hand met de uitrol van de eerste transversale communicatiecampagne in de geschiedenis van RTL Belgium. De slogan luidt als volgt: “on est là” (“we zijn er”).

Philippe Jaumain, Marketing & Communication Director, licht toe: “Onze campagne toont aan dat we bij iedereen aanwezig willen zijn, altijd en overal. We zijn er op elk scherm, in elke zak en in elk oor. We waren er gisteren, we zullen er morgen zijn en we zijn er vooral vandaag doorheen het dagelijks leven van elke Belg. We vermaken en informeren ons publiek en we brengen hen samen rond hun favoriete inhoud. “On est là” is geen reclameslogan, maar een uitdrukking ontleend aan het dagelijks taalgebruik die verwijst naar één van de kernwaarden van RTL: nabijheid. De RTL-merken moeten in het midden van de maatschappij staan, dichtbij de mensen.

De inhoudelijke strategie boosten

Voor RTL tvi wordt specifiek gefocust op :

  • Lokaal entertainment (La Meilleure Friterie, Mariés au Premier Regard, Cache Cash, Le Convoi)
  • Nieuws & infotainment (RTL info Signatures, Indices, Au Commissariat, Face au Juge)
  • Grote evenementen (Top Gun Maverick, grote sportevenementen, enz.)
  • Breaking content (Top Chef of Les Traîtres)

Bij RTL club vind je vanaf nu sensatie, met sport en blockbusters.

RTL plug neemt de feel good niche over en komt dichter bij de wereld van Radio Contact: lichtere inhoud om een jong publiek te entertainen.

RTL Sport wordt RTL sports, in het meervoud. Dit detail wijst op de komst van nieuwe disciplines zoals wielrennen (Giro), tennis, boksen en cage warriors.

De digitale transformatie versnellen

De groei van digitale platformen stopt niet: we kijken naar meer content en we kijken ook langer. RTL play wil de BVOD-referentie in het Zuiden van het land worden door de distributie en gebruikerservaring te verbeteren. In de toekomst leggen de productieteams meer nadruk op de productie van exclusieve premium content en lokale content.

RTL info heeft een nieuwe website en een vernieuwde applicatie sinds eind januari, met onder meer gepersonaliseerde content en videoafspraken.

Thierry Hugot, Commercial & Marketing Director van Groupe Rossel: “Door zijn investeringen in lokale inhoud op te voeren, zijn merken en zijn digitale strategie te versterken en zijn engagement voor nabijheid te verduidelijken via zijn nieuwe baseline “on est là”, beantwoordt RTL Belgium aan de vraag van zijn publiek en adverteerders naar sterke en krachtige lokale alternatieven. Deze nieuwe roadmap is een perfecte aanvulling op het “proximity at heart” dat Rossel Advertising heeft aangenomen.”

Lees hier het volledige persdossier.