Rossel koopt CityPlug en versterkt de digitale activiteiten van de Groep Vlan

FacebookTwitterLinkedIn

De digitale stadsgids CityPlug.be werd in 2008 opgericht door Frédéric Monet. Dankzij deze website ontdekken elke maand meer dan een half miljoen mensen leuke adressen en lokale handelaars in de grote Belgische steden.

De Groep Vlan heeft er steeds een punt van gemaakt om het bereik van hun gratis huis-aan-huiskranten, die wekelijks door 2.000.000 Belgen worden gelezen, te vergroten. Door de aankoop van CityPlug heeft Vlan nu een uitstekend digitaal platform in handen om het service-aanbod te verbeteren en bijgevolg nog beter in te spelen op de vragen en noden van lokale handelszaken.

CityPlug bevat meer dan 111.000 handelszaken in de belangrijkste Belgische steden. Als stadsgids speelt deze website een voortrekkersrol op commercieel vlak, maar ook op gebied van plaatselijke dienstverlening. CityPlug vergroot het aanbod van alle publicitaire communicatie van de Groep Vlan.

CityPlug trekt maandelijks 500.000 unieke bezoekers aan en die zijn voor het grootste deel jong, vrouwelijk en woonachtig in de stad.

Pascal Van der Biest, gedelegeerd bestuurder van de Groep Vlan, geeft uitleg: “We zijn trots op de aankoop van CityPlug als nieuw onderdeel van ons digitaal aanbod dat de laatste jaren een aanzienlijk marktaandeel blijft veroveren. Voor de immobiliënmarkt gaat het over Immovlan.be, terwijl we op vlak van zoekertjessites voor auto’s hoge ogen gooien met Gocar.be, Autovlan.be en sinds kort ook met Autoclassic.be. De laatste maanden hebben we nieuwe oplossingen gelanceerd zoals de Scell applicatie (die verkoop tussen particulieren organiseert) en Activeo.be (die lokale handelaars toelaat om hun promoties en zaak in de verf te zetten)”.