Recordverkoop voor Libelle en Femmes d’Aujourd’hui, voorlopig geen wijzigingen bij Sanoma

FacebookTwitterLinkedIn

Kerst was in alle opzichten magisch bij Libelle en Femmes d’Aujourd’hui. Beide weekbladen zijn erin geslaagd om elke wetmatigheid van de dalende printmarkt onderuit te halen met een wekenlange succesverkoop.

 

De Libelle kerstnummers gingen week na week ruim over de 200.000 exemplaren. Hét topnummer kwam uit op een totale verkoop van bijna 320.000 exemplaren, dat zijn er 9.000 meer dan het voorbije jaar.

 

Ook Femmes d’Aujourd’hui kende een succesverkoop en piekte tot 170.000 exemplaren voor het topnummer.

 

Libelle-hoofdredactrice Mie Van der Auwera: “We hadden onze lezeressen, kijkers en online fans beloofd dat de magie van kerst dankzij Libelle binnen handbereik lag. Met onze wekenlange acties, deskundige informatie, tonnen inspiratie en heel wat cadeautjes hebben we week na week onze Libelle-vrouwen overtuigd met een fantastisch kerstaanbod, en daar zijn we echt trots op”.

 

Sanoma laat bovendien ook nog weten dat er op korte termijn, na de bundeling van de Belgische en Nederlandse activiteiten eind december, voor lezers en adverteerders niets veranderd. Op langere termijn zal de sterkere synergie aanleiding geven tot nieuwe ideeën en mogelijkheden om te exploreren en uit te werken.