Na vijf jaar aan het hoofd van BAM heeft Patrick Steinfort beslist om zijn mandaat niet verder te zetten. Dit betekent dat de Belgian Association of Marketing de zoektocht naar een CEO start.
Bij de fusie van bdma, IAB Belgium en STIMA in 2017 startte Patrick Steinfort als directeur van de Belgian Association of Marketing. Dat mandaat stopt hij na 5 jaar.
“In deze periode hebben we de fundamenten van de vereniging gebouwd en een duidelijke strategie bepaald”, aldus Patrick Steinfort. “Het is nu tijd om de leiding over te dragen aan iemand die de BAM-raket nog steviger de lucht in lanceert.”
Patrick Steinfort zal zich in de toekomst richten op de wereld van start-ups en uitgeverijen.
BAM-voorzitter Koen Van Impe: “We hebben met BAM een mooi georganiseerde vereniging die nu ook klaar is om haar volgende hoofdstuk te schrijven. We zoeken nu eerder een CEO die onze missie verder kan uitdragen en samen met onze raad van bestuur de markt verder kan transformeren naar nog meer meaningful marketing.”
In tussentijd zal Patrick Steinfort nog een aantal taken bij BAM blijven vervullen, geflankeerd door Dominique Vercraeye die vanuit het Executive Committee enkele bestuurstaken op zich zal nemen. Zij zullen samen het dagelijks bestuur waarnemen tot de nieuwe CEO aan boord is.