Outbrain lanceert Content Coalition

FacebookTwitterLinkedIn

Het native advertising platform Outbrain kondigt de lancering van Content Coalition aan, dat uitgevers uitnodigt om publieksuitwisseling netwerken te vormen met andere uitgevers om zo hun publiek referentiebronnen te diversifiëren.

Dit initiatief werd eerder gelanceerd in Australië en Nieuw-Zeeland en is nu ook beschikbaar in de hele EU. Het zal Coalitie-leden in staat stellen om hun publiek te laten groeien via een nieuw kanaal door gebruik van Outbrain’s SmartFeed technologie om gratis weblinks uit te wisselen. Het initiatief komt er omdat veel uitgevers over de hele wereld op zoek zijn naar diversificatie van hun discovery en doorverwijzingsnetwerken nadat Australische uitgevers een gemiddelde daling van 16% in verkeer ondervonden toen Facebook in februari het delen van nieuwslinks in het land uitschakelde.

Stephanie Himoff, Global VP Supply Partnerships bij Outbrain: “De gebeurtenissen van de afgelopen weken in Australië en de stap van Facebook om nieuwscontent te blokkeren, hebben opnieuw aangetoond waarom uitgevers hun manieren om hun publiek te laten groeien moeten diversifiëren. Het creëren van Content Coalitions stelt uitgevers in staat om merkloyaliteit te ontwikkelen en tegelijkertijd de afhankelijkheid van zoek- en sociale platformen te verminderen.”

Content sharing zorgt ook voor een rijkere en contextueel relevante ontdekkingservaring voor het publiek waardoor de gebruikerservaring wordt verbeterd en de noodzaak voor cross-platform nieuwsconsumptie wordt weggenomen.

Yaron Galai, oprichter van Outbrain en mede-CEO: “Gebruikers hebben bewezen dat ze de voorkeur geven aan het consumeren van nieuws in een feed-omgeving die meerdere bronnen van inhoud met verschillende invalshoeken mengt. Onze aanbevelingsengine bevat ’s werelds grootste, meest betrouwbare nieuwscontent index. Het samenbrengen van uitgevers om Content Coalitions te creëren die de gebruikerservaring verbeteren, is in lijn met onze missie om de beste feed van aanbevelingen voor de gebruiker aan te drijven, waar ze ook zijn.”

Deze oplossing stelt uitgevers in staat om volledige controle te hebben over met welke sites ze links delen en om regels en beleid voor publieksuitwisseling in te stellen rond het type content dat wordt aanbevolen. De uitwisseling zal worden gefaciliteerd met behulp van Outbrain’s Smartfeed, een platform dat AI gebruikt om geschikte content aan te bevelen voor de lezer. Deze aanbeveling creëert een meer directe link met het publiek voor uitgevers, terwijl het hen toegang geeft tot nieuwe publieksgroepen.