Outbrain, de content oplossing van Rossel Advertising, nu ook op de sites van de Persgroep, Roularta en Metro

FacebookTwitterLinkedIn

De groep Rossel heeft eind april een exclusief Benelux partnership ondertekend met Outbrain, leader in Discovery Marketing, teneinde de adverteerders een nieuwe reclameformule aan te bieden met een treffende inhoud die strookt met de behoeften van de surfer.

 

De bijzonder performante technologie die Outbrain heeft ontwikkeld, berust op algoritmen die de gegevens combineren en analyseren die gebonden zijn aan de context van hun inhoud. Zo wordt doeltreffend ingespeeld op het gedrag van de surfers, aan de populariteit van de artikels en aan de rol van de sociale netwerken.

 

Deze technologie is eveneens beschikbaar voor adverteerders die de waarden van hun merken uiterst precies willen communiceren naar welomlijnde doelgroepen.

 

Voortaan wordt het akkoord tussen de regie en Outbrain uitgebreid, teneinde een ruimer leesbereik te kunnen bieden aan hun klanten.

 

Hiermee wordt het aanbod van de groepen Roularta, Metro en de Persgroep aanzienlijk aangevuld. Het reeds bestaande pakket op de sites van Rossel en van RTL wordt nu namelijk doorgetrokken naar hln.be, levif.be, knack.be en metrotime.be.

 

Dankzij dit nieuwe akkoord worden niet minder dan 2.400.000 unieke bezoekers bereikt, wat goed is voor 60% van de Belgische surfers, en een totaal van 100 miljoen impressies per dag.