Opmerkelijke lancering van de nieuwe Renault Zoe

FacebookTwitterLinkedIn

Voor de lancering van de nieuwe Renault Zoe komen Renault en OMD met een opmerkelijke mediacampagne.

Catherine Closset, MarCom Manager Renault Belux: “We wilden de media op een creatieve en innovatieve manier gebruiken, zodat ook de campagne de milieuvoordelen en het innovatieve karakter van deze elektrische Renault in de verf zet.”

Een tag-on aan het VTM-weerbericht zal de dagelijkse luchtkwaliteit aangeven voor de verschillende regio’s in België. Deze waarden komen uit IRCELINE, een air capture systeem met sensors over heel het land. De kaart zal overgaan in de Zoe reclame die de link naar ‘propere lucht’ maakt. Hetzelfde concept wordt bovendien uitgerold via een online luik in de “news & weather” omgeving van DPG Media.

Ook in DOOH wordt de sensorinfo gebruikt om de creatie te sturen. Zowel in Brussel als in Luik zullen digitale schermen van JC Decaux ingezet worden om de actuele luchtvervuiling in de onmiddellijke omgeving rond het scherm aan te duiden.

Bovendien wordt de creatie op een dynamische manier aan de luchtkwaliteit aangepast. De reclame wordt enkel getoond wanneer het luchtkwaliteitsniveau slecht is (oranje tot rood). Zodoende wordt de relevantie van het gebruik van een elektrische wagen en de beperktere impact op het milieu extra in de verf gezet.

Deze realisatie kwam tot stand dankzij een samenwerking tussen Renault België, OMD, Publicis, Outsight, DPG Media, JCDecaux en Outmoove.