MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Ontdek alle productdetails van meer dan 1.600 digitale media

Beste mediavrienden,

De database van MediaSpecs geeft heel getailleerde info over meer dan 1.600 digitale media, met formaten, formules, prijzen en technische gegevens (meer dan 70 productcriteria). Alles is makkelijk terug te vinden via meer dan 1.500 zoekfilters die onmiddellijk de relevante media naar boven brengen.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Tijdens de UMA Best Media Campaigns werden de cases in 6 AMMA-categorieën voorgesteld, en ook de winnaars van de YMCE Strategy Award werden er bekendgemaakt. MediaSpecs heeft dat voor u gevolgd. Lees hier ons verslag.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

15/05/2023

30 AMMA-nominees stellen hun cases voor tijdens de UMA Best Media Campaigns en de winnaars van de YMCE Strategy Award zijn bekend

“Meer dan 300 inschrijvingen”, wist UMA-voorzitter Hugues Rey te vertellen. De Proximus Lounge in Evere zat goed vol voor de UMA Best Media Campaigns. Daar stelden de nominees in 6 AMMA-categorieën hun case voor. En wie won de YMCE Strategy Award?

Lees meer
 

WE MEDIA Academy organiseert infosessie over CommToZero met Jonathan Jacoby (Space) en Els Michiels (Roularta)

Wat is de ecologische voetafdruk van uw bedrijf en hoe wordt die berekend? Wat is de CO2-uitstoot van een mediacampagne en hoe belangrijk is het om dat te weten? WE MEDIA Academy organiseert op vrijdag 26 mei een infosessie over CommToZero.

Lees meer
 

Analyse van offline media: waarom Marketing Mix Modeling cruciaal is

[Sponsored] Hoewel offline media belangrijk blijven, slagen veel marketeers er niet in om te kwantificeren hoe offline media de verkoop beïnvloeden. In deze situatie biedt Marketing Mix Modeling een uitstekende oplossing.

Lees meer
 

Komt u ook? De Video Experience Day op 6 juni in Kinepolis Brussel

[Sponsored] Bent u ook benieuwd naar de laatste trends in corporate video? Op dinsdag 6 juni organiseren AP Hogeschool en Kanaal Z de 24ste editie van de Video Experience Day in Kinepolis Brussel.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

DPG Media en Rossel vernieuwen het PNU-aanbod

Premium Newsbrands United, kortweg PNU, vernieuwt. Samen met Rossel Advertising wil DPG Media Advertising op een gemakkelijke manier digitale campagnes in het hele land aanbieden. Alle details in de MediaSpecs Database.

Lees meer
 

Logic-Immo.be verhuist naar Zimmo.be

Zimmo.be neemt het merk en de klanten van immowebsite Logic-Immo.be over. Dankzij deze transactie verwerft Zimmo een belangrijk aandeel op de woningzoekertjesmarkt in Brussel en Wallonië.

Lees meer
 

Mediahuis neemt het pan-Europese nieuwsmerk EURACTIV over en groeit zo door in Europa

Mediahuis mocht zich eerder al een Europese mediagroep noemen na overnames in Nederland, Ierland, Luxemburg en Duitsland, maar zet nu door in die groei met de overname van EURACTIV, het pan-Europese nieuwsmerk.

Lees meer
 

PubliNieuws wordt de Publi

PubliNieuws verandert haar naam naar de Publi. Dit regionale huis-aan-huisblad van Baeté Drukwerk & Reclame verschijnt wekelijks op 47.945 exemplaren in de gemeenten Puurs-Sint-Amands, Bornem, Willebroek, Kapelle-op-den-Bos, Londerzeel en Buggenhout.

Lees meer
 

UBA lanceert Data Protection Guide

De UBA Data Protection Guide is een leidraad die marketeers en merken helpt om het vertrouwen van hun klanten te versterken door middel van transparante en respectvolle gegevensbescherming.

Lees meer
 

Mamma Roma en Team Lewis gaan samenwerken

Restaurantketen Mamma Roma slaat de handen in elkaar met internationaal PR- en marketingbureau Team Lewis. Met deze samenwerking wil Mamma Roma haar zichtbaarheid in België vergroten en haar rebranding in de kijker zetten.

Lees meer
 

GroupM Recession Monitor: Behoort een streamingabonnement tot de kleine geneugtes?

In de categorie van de streamingabonnementen zijn de eerste 5 golven van de Recession Monitor duidelijk: de besparingen nemen toe. In golf 5 (week van 10 mei) verklaart 1 op 5 kleine besparingen te doen en 1 op 6 grote besparingen.

Lees meer
 

Seen from Space: Trends in de wereld van de FMCG

Een presentatie door Nielsen IQ bij de UBA overliep onlangs de actuele trends in de wereld van de FMCG. De prijsdruk die vooral vorig jaar vastgesteld werd, leidde niet tot een vergelijkbare daling van de aankoopvolumes.

Lees meer
 

Nielsen – Annual Marketing Report 2023

Uit het Nielsen Annual Marketing Report blijkt onder andere dat 84% van de marketeers streamingkanalen in hun mediaplan opneemt.

Lees meer
 

Marktonderzoeksbureaus goed hersteld van corona, maar inflatie doet groei stagneren

De Belgische marktonderzoekbureaus zijn in 2022 verder hersteld van de coronacrisis. Toch staan niet alle sterren gunstig. De omzetgroei vlakt weer af en veel bureaus verwachten de komende maanden een negatief effect van de inflatie.

Lees meer
 

MediaNest 2023: Onderzoek over mediagebruik en mediaopvoeding in gezinnen

In 2023 bracht MediaNest voor de derde keer het mediagebruik en de mediaopvoeding in Vlaamse gezinnen in kaart. Voor deze editie gunden meer dan 1.000 respondenten een inkijk in het schermgebruik van hun kinderen.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
13 maart | 09:00 - 11:30
Social Media & Influencer Marketing Barometer 2023
17 mei 2023 | 09:00 - 15:00
Matrix Wave #13: Study Results
23 mei 2023 | 12:00 - 13:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.