Laden Evenementen

Social Media & Influencer Marketing Barometer 2023

09:00 - 15:00
FacebookTwitterLinkedIn

Hoe staan Belgen ten opzichte van branding via sociale media en influencers (smi)? En hoe kan je als retailer daarop inspelen?

Arteveldehogeschool en Comeos brengen het antwoord jaarlijks in kaart. Op woensdag 17 mei 2023 krijg je als eerste de resultaten van het SMI-onderzoek te zien. Zowel jongeren tussen 16 en 24 jaar, als volwassen 25+’ers zijn vertegenwoordigd in de studie. Bovendien merken we interessante verschillen op tussen Vlaanderen en Wallonië. In praktijkcases uit de retail en workshops van Artevelde Academy krijg je stevige handvaten om je inzichten te vertalen naar acties.

Programma

  • 9 u.: onthaal
  • 9.30 – 9.45 u.: welkomstwoord door Mevrouw Bertrand – Staatssecretaris voor Begroting en Consumentenbescherming
  • 9.45 – 10.15 u. presentatie onderzoeksresultaten en Q&A
  • 10.15 – 10.45: van SMI naar strategie (Junior Malela)
  • 10.45 – 11.15 u.: pauze
  • 11.15 – 12.15 u.: twee praktijkcases uit de retail
    • Case Beliving (Juntoo & Exterioo) – Thomas Vaarten – Director Marketing & Digital – Juntoo | Exterioo
    • Case Nespresso – Melissa Boeykens – Brand Communication Manager Nespresso ​​​​​​
  • 12.15 – 13.30 u.: lunchpauze
  • 13.30 – 15 u.: inspiratiesessies en workshops van Artevelde Academy (branding, short form formats, interne ambassadeurs, podcasting en Eye-tracking)

Het programma verloopt volledig in het Engels.