MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs toegankelijker dan ooit: gebruik uw login

Beste mediavrienden,

MediaSpecs is een database waar mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie met de meest recente updates over Belgische media vinden. Het abonnement geeft toegang aan alle medewerkers om gebruik te maken van deze rijke informatiebron. Inloggen via “Database” rechtsboven op onze homepage.

Alle medewerkers van reclameregies en uitgevers hebben toegang tot hun eigen media. Zij kunnen rechtsboven op de homepage inloggen via “Publisher” en de info van de eigen media consulteren en eventueel opmerkingen doorgeven.

Dus: inloggen op www.mediaspecs.be, via Database of Publisher. Er is reeds een account aangemaakt, het volstaat om te klikken op “wachtwoord vergeten”.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week (sorry, veel nieuws).

Vergeet ook niet dat nu donderdag MAGnify op het programma staat. WE MEDIA zorgde voor een mooi programma waarvoor u nog steeds kan inschrijven.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

26/09/2022

Rossel en RTL Belgium nodigen ons uit om te bouwen aan morgen

Op maandag 19 september kwamen Rossel en RTL Belgium voor het eerst sinds de overname van RTL Belgium door Rossel en DPG Media bijeen voor het evenement "Construire Demain". Het kernwoord dat op ieders lippen lag: nabijheid.

Lees meer
 

DPG Media Advertising formuleert drieledige ambitie op plug:n event

Voor het tweede jaar op rij organiseert DPG Media Advertising plug:n. Het doel van dit evenement is inzichten te verzamelen om een duurzame toekomstvisie voor de reclamewereld uit te bouwen. Sprekers zijn Julie Neyman en Wilfried Celis.

Lees meer
 

5 media- en advertisingpro’s over de rol van audio

[Sponsored] Communicatie en transparantie zijn cruciaal in elke gezonde relatie, ook in die van de Vlaamse media. Men vroeg 5 mediapro’s naar hun mening over het belang van audio in ons medialandschap, de positie van de VRT-merken en de rol van Var.

Lees meer
 

De snelste weg naar een lokale doelgroep is die van Publibox

[Sponsored] Als zaak maximaal resultaat halen: klanten aantrekken, groot winkelbereik, succesvol webverkoop,... Het bonnendoosje Publibox belandde recent bij 1,5 miljoen huishoudens in de bus: de snelste manier om een lokale doelgroep te bereiken.

Lees meer
 

Ads & Data licht crossplatform datastrategie toe

Dit crossplatform ecosysteem, gecreëerd op basis van first party data van publishers, broadcasters en telco players, zorgt ervoor dat online data aan telco data kan gelinkt worden en omgekeerd.

Lees meer
 

Metro voortaan drie keer per week

Op maandag 3 oktober bestaat de gratis krant Metro 22 jaar. De krant past vanaf die datum haar publicatiefrequentie aan naar een vast ritme van 3 publicaties per week gedurende het hele jaar, inclusief vakantieperiodes.

Lees meer
 

Tijdelijke verhoging van advertentietarieven Trustmedia

Omwille van de sterk stijgende kosten voor grondstoffen, energie en diensten zal Trustmedia vanaf 1 oktober een tussentijdse verhoging doorrekenen voor de advertentietarieven van zijn kranten en magazines.

Lees meer
 

De Nederlandse bedrijven van Roularta gaan fuseren

De Belgische mediagroep Roularta gaat de twee Nederlandse bedrijven die het de afgelopen jaren heeft overgenomen samenvoegen. De nieuwe organisatie zal 240 werknemers hebben en een omzet van 70 miljoen euro. Drie werknemers zullen worden ontslagen.

Lees meer
 

BD myShopi verandert van naam en wordt BD Media

BD myShopi, het bedrijf gespecialiseerd in de verdeling van folders, heet vanaf nu BD Media. Ze willen hiermee de synergie tussen al hun activatiemedia benadrukken, zowel print als online.

Lees meer
 

Ads & Data en IPM lanceren ‘tboo & more’

Ads & Data gaat intenser samenwerken met IPM. De reclameregies bundelen de krachten door het nieuwe product ‘tboo (The Belgian Online Offer) & more’ te lanceren.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Digitale bureaus vinden alsmaar meer de weg naar MediaSpecs

De database van MediaSpecs bevat ook informatie over digitale media. Dit wordt geapprecieerd door de vele gebruikers en niet in het minst door de digitale bureaus. Recent werden onder meer iO, Blue2Purple en Fightclub klant.

Lees meer
 

Eveline De Ridder stelt haar boek ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’ voor

Maandagavond 19 september werd in het Havenhuis in Antwerpen het boek over crisiscommunicatie “Communiceren als het (nog niet) brandt” van Eveline De Ridder officieel voorgesteld.

Lees meer
 

Telenet introduceert allereerste zender in België met alleen maar vrouwensport

Vanaf 23 september wordt de nieuwe internationale zender W-Sport geïntroduceerd. Het is de allereerste zender in ons land die enkel vrouwensport uitzendt. Alle Telenet TV-klanten kunnen gratis afstemmen op de zender.

Lees meer
 

Het Belang van Limburg: De Buurtkrant en Goednieuwskrant maken plaats voor Goed Nieuws

Om de Goednieuwskrant te vervangen, is er voortaan Goed Nieuws. Elke weekdag brengt Het Belang van Limburg leuke verhalen uit de buurt op een speciale pagina in de krant. De Buurtkrant houdt op te bestaan.

Lees meer
 

TOPradio lanceert nieuwe vormgeving en slogan

TOPradio presenteert een nieuwe slogan en bijhorende audiovormgeving. Vanaf 19 september gaat de radiozender door het leven met ‘We Make You Move’ als baseline. Brandy Jingles stond in voor de bijhorende audiovormgeving.

Lees meer
 

De app van L’essentiel vertaalt inhoud automatisch naar het Engels

L'essentiel is het eerste grote particuliere nieuwsportaal in Luxemburg dat zijn inhoud automatisch naar het Engels vertaalt.

Lees meer
 

Yves Van Durme is CEO van BAM

BAM wordt sinds kort aangestuurd door een CEO. Het gaat om Yves Van Durme die zowel aan bureauzijde, bij consultants als op marketingmanagementniveau ervaring heeft.

Lees meer
 

Jo Nachtergaele wordt Station Manager bij Nostalgie en Nostalgie+

Nostalgie Vlaanderen heeft het najaar goed ingezet met o.a. Nieuws in 1-2-3, een nieuwe actua-aanpak en nieuwe stemmen voor Ochtend- en Avondspits. De zender bevestigt nu ook dat er een nieuwe Station Manager aan boord is: Jo Nachtergaele.

Lees meer
 

Ovide Belgium verwelkomt Leonie Willems

Ovide Agency, het van oorsprong Nederlandse PR-bureau, opende begin dit jaar onder leiding van Dorien Cox een kantoor in Antwerpen. Nadat Charlotte Borghgraef eerder dit jaar al het team vervoegde, breidt het team nu verder uit met Leonie Willems.

Lees meer
 

Bouw- en milieuvergunning voor nieuw VRT-gebouw afgeleverd

De werken aan het nieuwe gebouw voor de VRT starten in november. Na de stedenbouwkundige vergunning werd nu ook de milieuvergunning toegewezen. Het project maakt deel uit van het nieuwe Mediapark op de site aan de Reyerslaan.

Lees meer
 

GroupM en mediabureaus Mindshare, Maxus en Wavemaker verhuizen naar nieuwe WPP campus

Op 7 oktober verhuist GroupM naar de nieuwe WPP campus. De andere agentschappen volgen later die maand.

Lees meer
 

Bericht van WE MEDIA aan de uitgevers

De federatie WE MEDIA informeert de uitgevers over twee belangrijke thema’s in de relaties van uitgevers tegenover de GAFA’s: uitgeversrecht en Google Ad Tech inbreuken en vergoeding.

Lees meer
 

IAB MIXX Awards goed voor 90 inzendingen

Er werden dit jaar 90 inzendingen ingediend voor de IAB MIXX Awards. De cases worden beoordeeld door een van de vier jury’s. De awarduitreiking vindt plaats op 19 oktober.

Lees meer
 

Christophe Ghewy en Sana Sellami op Orbit by PUB: “Inclusie is ook duurzaam”

Het thema van Orbit by PUB dit jaar is: Hoe kunnen we onze consumenten gelukkig maken? Onder de sprekers vindt u Christophe Ghewy en Sana Sellami.

Lees meer
 

CommPass Symposium 2022: ‘Exploring media expertise in a changing landscape’

De rode draad van het CommPass Symposium is ‘vandaag’. “We gaan kijken naar de belangrijke evoluties op de markt, maar wel evoluties die al een beetje matuurder zijn”, licht Matthias Langenaeker, board member bij CommPass, toe.

Lees meer
 

Agenda

MAGnify
29 september 2022 | 09:00 - 14:00
Creative Strategy Night
29 september 2022 | 18:00 - 22:00
Football Marketing Forum
4 oktober 2022 | 09:30 - 19:30
Kantar Webinar: Navigate the emotional world of sustainability in advertising
4 oktober 2022 | 14:00 - 14:45
Effie: Effectiveness Forum + Awards Ceremony
6 oktober 2022 | 09:00 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.