Yves Van Durme is CEO van BAM

FacebookTwitterLinkedIn

BAM wordt sinds kort aangestuurd door een CEO. Het gaat om Yves Van Durme die zowel aan bureauzijde, bij consultants als op marketingmanagementniveau ervaring heeft.

Op 19 september is Yves Van Durme gestart als CEO van BAM. Hij wordt er verantwoordelijk voor het financiële en organisatorische aansturen.

Marketing moet terug naar het C-level gebracht worden”, vertelt Yves Van Durme. “Een plaats waar het volgens mij ook hoort. Wij, marketeers, bouwen immers mee aan een onderneming. We moeten aan ‘remarketing’ van onze job binnen bedrijven doen. Maar die ‘remarketing’ is ook voor marketeers zelf nodig. Zodat ze beseffen welke kracht ze hebben om bedrijven mee vorm te geven en te sturen.

Het is voor het eerst dat BAM geleid zal worden door een CEO. “Yves is niet alleen de juiste man op de juiste plaats”, voegt Koen Van Impe toe. “Hij komt ook op het juiste moment. De afgelopen vijf jaar lagen er heel wat operationele uitdagingen. Nu is het tijd voor een volgende stap. Het Meaningful Marketing Framework heeft nood aan inspiratie en invulling. Zo kunnen we onze leden en partners tastbare meerwaarden bieden.

Om die taak te vervullen, brengt Yves Van Durme alvast wat marketingbagage mee. Na zo’n 15 jaar in de reclame, met functies bij BBDO, Euro RSCG en zijn eigen bureau Van Durme & Partners werkte hij zo’n 5 jaar voor bedrijfsconsultant Deloitte en advocatenkantoor Linklaters als Marketing & Business Development Director. De afgelopen 15 jaar was hij op managementniveau actief in Frankrijk, België en Nederland. Vaak lag de focus hier op marketing vanuit het oogpunt van business development.

Zijn commerciële focus was een laatste reden om voor Yves te kiezen”, besluit Koen Van Impe. “We blijven een vzw, maar dat mag ons niet beletten om ondernemend en innovatief te denken, zowel naar onze partners als naar onze leden. Dat maakt ook deel uit van een succesvolle vakvereniging.