DPG Media Advertising formuleert drieledige ambitie op plug:n event

FacebookTwitterLinkedIn

Torenhoge energieprijzen, loonindexeringen, oorlog in Oekraïne en een pandemie: de impact op onze economie is groot. Ook de mediasector ontsnapt hier niet aan. Op plug:n vertelden Julie Neyman, Directeur Advertising, en Wilfried Celis, Directeur Audiovisuele Strategie en Partnerships, aan de hand van 3 ambities hoe de crisis een katalysator voor groei kan zijn.

Voor het tweede jaar op rij organiseerde DPG Media Advertising plug:n om hun toekomstvisie voor de reclamewereld voor te stellen.

Bij DPG Media Advertising steunt die toekomstvisie op 3 pijlers:

Lancering omnichannel video-ecosysteem

Mediaconsumptie gebeurt overal en meer gefragmenteerd dan ooit. Het reclamemodel is daar niet altijd op aangepast. Daarom bouwt DPG Media een omnichannel ecosysteem en ze starten met video. Het is de bedoeling om alle vormen van videoconsumptie – van live tot uitgesteld kijken, van settopbox tot mobiele platformen – met elkaar te connecteren.

Het doel van zo’n ecosysteem is tweeledig”, zegt Wilfried Celis. “Enerzijds willen we via één Adserver de gefragmenteerde videoconsumptie opnieuw samenbrengen tot multiplatforme videocampagnes, anderzijds willen we het eerste scherm digitaliseren met alle voordelen van digitale mediaplanning.

©FilipVR

Hij voegt toe: “Eind oktober lanceren we het eerste multiplatform video-aanbod in Vlaanderen. Concreet betekent dat het volgende: bij DPG Media Advertising zullen we zelf omnichannel videocampagnes crossplatform kunnen inboeken. Adverteerders genieten van drie voordelen: een frequency capping, een optimale spreiding van hun campagne over alle platformen en een geïntegreerde rapportering achteraf.

Volgend jaar gaat het bedrijf een stapje verder en lanceert het DPG Media Demand. Vanaf dan zullen adverteerders en agentschappen zelf via één centrale planningstool kunnen plannen en aankopen. Later integreren ze ook andere media in hun netwerk.

First party data uniform opbouwen en inzichtelijk maken

Op digitaal vlak is het doel van DPG Media om te evolueren naar één geconnecteerd netwerk waarbij alle sites en apps van DPG Media, Rossel en RTL Belgium met elkaar verbonden zijn. “We willen op dezelfde manier first party data opbouwen en de markt de mogelijkheid bieden om digitaal via dezelfde systemen aan te kopen”, zegt de mediagroep.

Ook al is dat nog toekomstmuziek, het betekent allesbehalve dat we vandaag stilzitten. Wie nu naar onze websites surft, doet dat binnen onze eigen Trusted Web omgeving: een combinatie van de best mogelijke internetervaring én persoonlijke privacy garanties. Hiermee beloven we gebruikers en adverteerders dat we transparant omgaan met hun gegevens en die niet delen met derde partijen”, stelt Julie Neyman.

Lokale impact realiseren dankzij verbinding tussen merken en content

Julie Neyman: “Kijkers verwachten dat we veel en kwalitatief hoogstaande programma’s produceren. Die rijkdom willen we niet alleen koesteren, we willen ook de brug vormen tussen merken en alle verhalen die we dagelijks op onze vele lokale platformen brengen. Samen met die merken en content willen we impact realiseren op onze cultuur.

Voor adverteerders is er bovendien dankzij de overname van RTL Belgium één gezamenlijk salesteam dat tv, radio en online video campagnes in het Noorden en het Zuiden van het land uitrolt.

DPG Media Advertising wil een regie zijn die de doelstelling van de adverteerders voorop stelt. “Onze nieuwe positionering luidt dan ook als volgt: ‘DPG Media Advertising. Connecting brands to the heartbeat of Belgium’. Een missie die we elke dag willen waarmaken. Met een groot bereik, relevante data en sterke merken en content”, aldus Julie Neyman.