MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders, oplagecijfers of contactgegevens van media? Met eenvoudige export naar Excel om te integreren in uw mediaplan of perslijst? Dan is onze database echt iets voor u!

Contacteer ons voor een vrijblijvende demo en ontdek wat MediaSpecs voor u kan betekenen.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

11/07/2022

MediaSpecs stelt database beschikbaar via API-connectie

Concreet kan er een connectie gelegd worden tussen de inhoud van de database en de ICT-systemen die agentschappen gebruiken. Zo zijn media, tarieven en kalenders zoals ze in de database staan ook beschikbaar in de systemen van mediabureaus.

Lees meer
 

JCDecaux Belgium lanceert programmatic DOOH-aanbod op Brussels Airport

JCDecaux Belgium start met de programmatic aankoop van haar premium digitale aanbod op Brussels Airport. De 56 digitale schermen zijn nu beschikbaar voor programmatic aankoop via VIOOH.

Lees meer
 

blowUP media breidt DOOH-netwerk Frontline uit met nieuw digitaal scherm

OOH-regie blowUP media heeft een nieuw digitaal scherm geplaatst in Luik. Deze nieuwe digitale landmark bevindt zich op de hoek van de winkelstraat Pont d'Ile, die onderdak biedt aan verschillende retailers.

Lees meer
 

Hélaba gaat in zee met Mediaservice

Mediaservice is de nieuwe regie van jongerenblad Hélaba, het gratis magazine van KLJ met alles over de jeugdbeweging, haar leden en hun omgeving.

Lees meer
 

VivaCité lanceert Viva Sport, een radiozender gewijd aan sport

VivaCité lanceert het kanaal Viva Sport, een digitale radiozender gewijd aan sport, beschikbaar op DAB+ en Radioplayer. Vanaf 1 juli en gedurende de hele zomer zal de zender de etappes van de Tour de France live volgen.

Lees meer
 

VRT vernieuwt radioportfolio: versterking De Tijdloze en nieuwe werking MNM en Studio Brussel

Jan Van Biesen, nethoofd van Studio Brussel, ruilt na 15 jaar zijn huidige rol in voor de functie van aanbodverantwoordelijke De Tijdloze. Steven Lemmens, nethoofd van MNM, zal MNM en Studio Brussel aansturen in een nieuwe werking.

Lees meer
 

PINK, Juttu en Pink Ribbon België organiseren samen Pink Ribbon Radio

Van 8 tot en met 13 augustus slaan PINK, Juttu en Pink Ribbon België de handen in elkaar voor Pink Ribbon Radio. Een week lang zendt PINK Radio live uit vanuit het Brugse filiaal van Juttu en zamelen ze via verzoekplaten geld in voor het goede doel.

Lees meer
 

Vlaamse mediagroepen verenigd in Antwerp Pride Parade

Tijdens de 15de editie van de Antwerp Pride verenigen Vlaamse mediagroepen zich om de LGBTQIA+-gemeenschap expliciet te steunen. Daarom zullen op 13 augustus tal van schermgezichten, stemmen en medewerkers meelopen in de parade door Antwerpen.

Lees meer
 

Jobs

Market Intelligence Executive (media research)
Var
Meer jobs
 
 

Argenta en Team Lewis vormen nieuw partnerschap

Argenta slaat de handen in elkaar met PR- en marketingbureau Team Lewis. Met een proactieve PR-aanpak wil Argenta zijn groeistrategie op het vlak van klanten en werknemers versterken.

Lees meer
 

Sam De Win wordt Executive Creative Director voor iO Belgium

End-to-end agency iO stelt Sam De Win aan als Executive Creative Director voor iO Belgium, waar vier Belgische iO-campussen onder vallen.

Lees meer
 

The Oval Office versterkt communicatieteam met vier nieuwe collega’s

The Oval Office heeft zijn communicatieteams versterkt. Céline de Vreese, Ana Galeano, Sofie Cole en Wietse Van den Eede mogen zich voortaan Officers noemen.

Lees meer
 

BAM lanceert Meaningful Marketing Labs

Meaningful Marketing Labs wordt een koepelopleiding die alle aspecten van meaningful marketing in 4 dagen aanreikt. Het wordt gecoördineerd door professor Patrick De Pelsmacker (UAntwerpen), Patrick Steinfort en Dominique Vercraeye.

Lees meer
 

Recordaantal inschrijvingen voor Effie Awards

Dit jaar zullen 33 merken meedingen naar een Gold, Silver of Bronze Effie. Het aantal deelnemende cases aan de Effie Awards blijft dus jaar na jaar stijgen. Het bewijs dat ‘proven efficiency’ belangrijker dan ooit is voor adverteerders en bureaus.

Lees meer
 

Seen from Space: Audio – voorkeur versus bereik

Op basis van een reeks gegevens uit 43 landen publiceerde de Global Web Index een 'Entertainment Report'. De studie biedt een lijst met 10 types audiocontent - van audiobooks tot playlists - om te peilen naar de voorkeuren van de respondenten.

Lees meer
 

Seen from Space: Het einde van de maand nefast voor goede voornemens (Kantar)

In een grootschalig onderzoek naar de "eco-bewuste" consument (9.000 online respondenten, in 9 landen), peilde Kantar naar de reacties van mensen op de explosief stijgende inflatie.

Lees meer
 

Team Talk Radio: een podcastreeks over reclame

[Provided by PUB] Podcasts over reclame? "Moet kunnen", dacht PUB en Team Talk Radio was geboren. In samenwerking met PAN Studio zagen al meerdere afleveringen van deze podcastreeks het licht.

Lees meer
 

Agenda

Kantar Webinar: How to accelerate your e-commerce and sustainability strategy in the context of inflation?
12 juli 2022 | 09:00 - 10:00
UBA Media Date
25 augustus 2022 | 15:15 - 21:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.