Vanaf oktober telt het opleidingsprogramma van BAM een nieuwkomer. Meaningful Marketing Labs wordt een koepelopleiding die alle aspecten van meaningful marketing in 4 dagen aanreikt. De bestaande opleidingen kunnen de deelnemers daarna verdieping bieden.
BAM trekt zijn meaningful marketing-aanpak vanaf het najaar door in zijn opleidingen en biedt de nieuwe opleiding Meaningful Marketing Labs aan. Die wordt gecoördineerd door professor Patrick De Pelsmacker (UAntwerpen) en de co-CEO’s ad interim van de vereniging, Patrick Steinfort en Dominique Vercraeye.
“We wilden al langer onze stappen op het vlak van meaningful marketing doortrekken naar onze opleidingen”, zegt Dominique Vercraeye. “Een dergelijke opleiding is belangrijk om marketeers enerzijds het vertrouwen te geven dat marketing een job met impact is en anderzijds de tools en handvaten in handen te geven om het veranderingsproces in hun bedrijf in gang te zetten en anderen van de noodzaak daarvan te overtuigen.”
Meaningful Marketing Labs is een cyclus van vier dagen, goed voor 14 sessies. Elke sessie heeft concrete leerdoelen, maar biedt ook cases en tools om zelf aan de slag te gaan. Naar die interactiviteit verwijst de term ‘Labs’.
Paraplu boven bestaande opleidingen
Meaningful Marketing Labs moet een opleiding worden die als een paraplu boven de bestaande opleidingen van BAM staat.
Dominique Vercraeye licht toe: “Deelnemers krijgen een goed overzicht van alle aspecten die bij hedendaagse marketing van belang zijn. Na de opleiding zullen ze misschien de nood voelen om bepaalde elementen wat meer in de diepte uit te zoeken. Daarvoor dienen onze bestaande opleidingen.”
Voor de opleiding Meaningful Marketing Labs zijn er 30 plaatsen beschikbaar. Inschrijven voor één of enkele dagen kan, maar wie de volledige cyclus volgt, ontvangt een certificaat.