MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Naar goede gewoonte blijft MediaSpecs in juli en augustus trouw op post. Zowel onze mediadatabase als nieuwswebsite zullen dus dagelijks bijgewerkt worden.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

04/07/2022

MediaSpecs stelt database beschikbaar via API-connectie

Concreet kan er een connectie gelegd worden tussen de inhoud van de database en de ICT-systemen die agentschappen gebruiken. Zo zijn media, tarieven en kalenders zoals ze in de database staan ook beschikbaar in de systemen van mediabureaus.

Lees meer
 

Helen Willems beëindigt haar mandaat als voorzitter van het CIM

Helen Willems heeft tijdens het bestuursorgaan van het CIM haar vertrek aangekondigd als voorzitter. In afwachting van de keuze van een nieuwe voorzitter neemt François Chaudoir (CEO van Space en vicevoorzitter van het CIM) het tijdelijk over.

Lees meer
 

Lisa Blommaert nieuwe Sales Director bij DPG Media Advertising België

Lisa Blommaert krijgt vanaf nu de positie van Sales Director bij DPG Media Advertising België. Als hoofd van de sales teams binnen de regie van DPG Media, stuurt ze de commerciële contacten met de adverteerders en teams aan.

Lees meer
 

IPM verwelkomt nieuwe collega’s

Vier nieuwe werkkrachten vervoegden de voorbije weken IPM Advertising: Laurane Delcroix, Olivier Sohy, Ludovic Van Rampelbergh en Rémy Bersipont.

Lees meer
 

Belgian Posters en Publifer (NMBS) zijn opnieuw partners

OOH-reclameregie Belgian Posters neemt voor 4 jaar het beheer over van de 8m²- en 20m²-panelen (175 zijden) die geplaatst zijn op de eigendommen van de NMBS.

Lees meer
 

Media Mol viert tiende verjaardag met plaatsing 200ste scherm

Media Mol, het netwerk van digitale infoschermen bij erkende vastgoedmakelaars in Vlaanderen, viert dit jaar zijn tiende verjaardag en de plaatsing van het 200ste scherm.

Lees meer
 

Metro gaat op zomerritme

Metro past zich aan aan de zomer. Zo introduceert de krant 'Doug'. Deze 'summer buddy' zal tijdens de zomer de Metro-lezers informeren. Metro Media zal ook haar distributienetwerk optimaliseren.

Lees meer
 

Jobs

Market Intelligence Executive (media research)
Var
Meer jobs
 
 

Nieuw creatief en strategisch duo bij Ketchum Brussels

Het communicatiebureau Ketchum Brussels versterkt haar creatieve competenties met de benoeming van Meisoon Nasralla tot Creative Lead. Zij zal in haar nieuwe rol nauw samenwerken met Barbara De Laet, Strategic Planning & Insight Lead.

Lees meer
 

Sector marktonderzoeksbureaus groeit met bijna 14%

CUBE, de vereniging van Belgische marktonderzoeksbureaus, heeft de resultaten van zijn Mood & Statistics Indicator Survey gepubliceerd. Daaruit blijkt dat de sector weer op het niveau zit van voor de covidpandemie.

Lees meer
 

mediaNXT: Vlaamse media werken samen en zoeken jong, divers en digitaal talent

Via mediaNXT, een initiatief van mediarte en Minister van Media Benjamin Dalle, zetten VRT, DPG Media, Mediahuis, SBS en Woestijnvis dit najaar voor de eerste keer samen hun deuren open voor jong, digitaal talent.

Lees meer
 

[Magazine Media] Wereldwijde magazine- en contentbusiness komt samen op 44ste FIPP-congres

Tussen 7 en 9 juni vond in Lissabon het 44ste FIPP-congres plaats. Magazine Media vroeg met Kristine Ooms (De Deeluitgeverij) en Niels Famaey (Roularta) twee Belgische deelnemers naar hun ervaringen.

Lees meer
 

Resultaten Matrix-studie: Bijna de helft van mediabestedingen is voor digital

Op 22 juni gaf BAM ruimte aan de presentatie van de 12de Matrix-studie over het aandeel van digital in investeringen. "Digital betrof 49% van de reclame-investeringen in het afgelopen jaar", vertelt Stéphanie Radochitzki (IPG Mediabrands).

Lees meer
 

Resultaten GDMA-studie ‘Global Attitudes to Privacy’: Consumenten zijn zich meer bewust van online privacy, maar de bezorgdheid daalt

De internationale GDMA-studie werd voor het eerst uitgevoerd mét België (met medewerking van Trends Business Information en The Data Agency). Deze studie brengt de globale attitude in kaart van consumenten over privacy.

Lees meer
 

Cannes Lions 2022: Belgen aan het feest

[Provided by PUB] 2 Grand Prix, 2 Gold Lions, 3 Silver Lions en 7 Bronze Lions voor België in 2022 op Cannes Lions. Ons land won voor het eerst sinds jaren tweemaal een Grand Prix dankzij BBDO Belgium met The Breakaway voor Decathlon.

Lees meer
 

Agenda

UBA Media Date
25 augustus 2022 | 15:15 - 21:00
Effie: Effectiveness Forum + Awards Ceremony
6 oktober 2022 | 09:00 - 23:00
IAB Mixx Awards
19 oktober 2022 | 18:30 - 22:30
Digital First
20 oktober 2022 | 10:00 - 17:00
Belgian Marketing Awards
9 november 2022 | 17:00 - 23:00
BAM Marketing Congress
8 december 2022 | 08:30 - 9 december 2022 | 16:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.