Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Naar goede gewoonte blijft MediaSpecs in juli en augustus trouw op post. Zowel onze mediadatabase als nieuwswebsite zullen dus dagelijks bijgewerkt worden.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
04/07/2022
|
|
|
|
|
|
Concreet kan er een connectie gelegd worden tussen de inhoud van de database en de ICT-systemen die agentschappen gebruiken. Zo zijn media, tarieven en kalenders zoals ze in de database staan ook beschikbaar in de systemen van mediabureaus.
Lees meer
|
|
|
|
Helen Willems heeft tijdens het bestuursorgaan van het CIM haar vertrek aangekondigd als voorzitter. In afwachting van de keuze van een nieuwe voorzitter neemt François Chaudoir (CEO van Space en vicevoorzitter van het CIM) het tijdelijk over.
Lees meer
|
|
|
|
Lisa Blommaert krijgt vanaf nu de positie van Sales Director bij DPG Media Advertising België. Als hoofd van de sales teams binnen de regie van DPG Media, stuurt ze de commerciële contacten met de adverteerders en teams aan.
Lees meer
|
|
|
|
Vier nieuwe werkkrachten vervoegden de voorbije weken IPM Advertising: Laurane Delcroix, Olivier Sohy, Ludovic Van Rampelbergh en Rémy Bersipont.
Lees meer
|
|
|
|
OOH-reclameregie Belgian Posters neemt voor 4 jaar het beheer over van de 8m²- en 20m²-panelen (175 zijden) die geplaatst zijn op de eigendommen van de NMBS.
Lees meer
|
|
|
|
Media Mol, het netwerk van digitale infoschermen bij erkende vastgoedmakelaars in Vlaanderen, viert dit jaar zijn tiende verjaardag en de plaatsing van het 200ste scherm.
Lees meer
|
|
|
|
Metro past zich aan aan de zomer. Zo introduceert de krant 'Doug'. Deze 'summer buddy' zal tijdens de zomer de Metro-lezers informeren. Metro Media zal ook haar distributienetwerk optimaliseren.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het communicatiebureau Ketchum Brussels versterkt haar creatieve competenties met de benoeming van Meisoon Nasralla tot Creative Lead. Zij zal in haar nieuwe rol nauw samenwerken met Barbara De Laet, Strategic Planning & Insight Lead.
Lees meer
|
|
|
|
CUBE, de vereniging van Belgische marktonderzoeksbureaus, heeft de resultaten van zijn Mood & Statistics Indicator Survey gepubliceerd. Daaruit blijkt dat de sector weer op het niveau zit van voor de covidpandemie.
Lees meer
|
|
|
|
Via mediaNXT, een initiatief van mediarte en Minister van Media Benjamin Dalle, zetten VRT, DPG Media, Mediahuis, SBS en Woestijnvis dit najaar voor de eerste keer samen hun deuren open voor jong, digitaal talent.
Lees meer
|
|
|
|
Tussen 7 en 9 juni vond in Lissabon het 44ste FIPP-congres plaats. Magazine Media vroeg met Kristine Ooms (De Deeluitgeverij) en Niels Famaey (Roularta) twee Belgische deelnemers naar hun ervaringen.
Lees meer
|
|
|
|
Op 22 juni gaf BAM ruimte aan de presentatie van de 12de Matrix-studie over het aandeel van digital in investeringen. "Digital betrof 49% van de reclame-investeringen in het afgelopen jaar", vertelt Stéphanie Radochitzki (IPG Mediabrands).
Lees meer
|
|
|
|
De internationale GDMA-studie werd voor het eerst uitgevoerd mét België (met medewerking van Trends Business Information en The Data Agency). Deze studie brengt de globale attitude in kaart van consumenten over privacy.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] 2 Grand Prix, 2 Gold Lions, 3 Silver Lions en 7 Bronze Lions voor België in 2022 op Cannes Lions. Ons land won voor het eerst sinds jaren tweemaal een Grand Prix dankzij BBDO Belgium met The Breakaway voor Decathlon.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
25 augustus 2022 | 15:15 - 21:00
|
6 oktober 2022 | 09:00 - 23:00
|
19 oktober 2022 | 18:30 - 22:30
|
20 oktober 2022 | 10:00 - 17:00
|
9 november 2022 | 17:00 - 23:00
|
8 december 2022 | 08:30 - 9 december 2022 | 16:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|