MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs, het platform voor mediaspecialisten

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Blikvanger was uiteraard het BAM Marketing Congress, maar er viel ook belangrijk nieuws te rapen bij onder andere Roularta, Mediahuis, RTL en BX1. Ook kan u hier een nieuw Franstalig magazine ontdekken en hebben we onderaan heel wat interessante studies en analyses gebundeld.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vindt u alle informatie over Belgische en Luxemburgse media. Ook voor media in Frankrijk en Nederland kan u bij ons terecht.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

07/12/2020
 
 

BAM Marketing Congress: de Netflix van de Meaningful Marketing

Het BAM Marketing Congress vond dit jaar online plaats van 28 november tot en met 4 december. Hier kan u zich laten inspireren door enkele van de sessies, voorgeproefd door onze redactie. Deze presentaties blijven drie maanden beschikbaar.

Lees meer
 

Roularta verlaat kantoren in Zellik, 60 jobs verhuizen

Roularta heeft zijn hoofdzetel in Roeselare, maar er werkt ook personeel vanuit Brussel en Zellik. Die laatste locatie, waar de reclameregie zit, geeft het bedrijf nu op. CEO Xavier Bouckaert noemt 2 redenen: besparingen en operationele overwegingen.

Lees meer
 

Mediahuis neemt Nederlandse krantengroep NDC over

Mediahuis heeft de Nederlandse krantengroep NDC overgenomen. NDC geeft onder meer Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant uit, naast meerdere nieuwsbladen en weekbladen in Noord-Nederland. Bij NDC werken zo'n 600 mensen.

Lees meer
 

Het Europese RTL wordt de enige aandeelhouder van RTL Belgium

RTL Group koopt de 34% van de Belgische minderheidsaandeelhouders van RTL Belgium. Die waren sinds 1985 aandeelhouder via Audiopresse, dat Rossel, IPM en Mediahuis overkoepelt. RTL Belgium huisvest onder andere RTL-TVI, Bel RTL en Radio Contact.

Lees meer
 

BX1 beëindigt zijn overeenkomst met reclameregie Transfer

BX1 heeft zijn contract met Transfer beëindigd. De regionale Brusselse televisiezender beheert zijn advertenties nu zelf. BX1 profiteert van een eenvoudigere toegankelijkheid dankzij de hernummering van de kanalen bij de operatoren.

Lees meer
 

Pebble Media biedt Spotify nu ook aan via programmatic buying

Spotify en Pebble Media versterken hun samenwerking door programmatic buying mogelijk te maken in de Belgische markt. Pebble Media zal trading desks benaderen om deze manier van aankoop nog beter te integreren in de advertentiemarkt.

Lees meer
 

Sirop: een nieuw Franstalig magazine om Wallonië te promoten

Het Luikse echtpaar Clément Jadot en Kathleen Wuyard lanceren een nieuw magazine: Sirop. Het magazine zal gratis verschijnen, gedrukt op ecologisch verantwoord papier en gefinancierd door “goodvertisers”. 

Lees meer
 

Delhaize, Spott en Sophie Pollet (Telenet) eerste winnaars Belgian Marketing Awards

De winnaars van de eerste Belgian Marketing Awards zijn bekend. Delhaize, Spott en Sophie Pollet (Telenet) zijn respectievelijk Belgian Marketing Company of the Year, Young Belgian Marketing Company of the Year en Marketing Leader(ship) of the Year.

Lees meer
 

Estelle Bruyr en Cato Chalmet winnaars van de YMCE Data Driven

De winnaars van de YMCE Data Driven Award werden bekendgemaakt tijdens het UMA Get Together Webinar op 26 november. Het team dat als winnaar uit de bus kwam, was Estelle Bruyr (Space) en Cato Chalmet (Pivott).

Lees meer
 

InterMedia creëert Virtueel Autosalon voor lokale dealers

De Limburgse uitgeverij InterMedia, bekend van onder andere de lifestylemagazines Flash, Puur en Ziezo, de inUWgemeente kranten en de luxetitel MAXzine, creëert een virtueel autosalon voor dealers die hun showroom digitaal geconnecteerd willen zien.

Lees meer
 

EcoTips vernieuwt zijn website en geeft gratis toegang in december

2020 betekent voor ecoTips de 25ste jaargang en in 2021 wordt het merk zelfs 25 jaar. Dit jaar kreeg het ook een nieuwe website, terug te vinden op ecoTips.org, waarmee de reclamemogelijkheden werden uitgebreid met banners.

Lees meer
 

The Pool rolt Winkelhiermaand-campagne van Unizo uit

Nu niet-essentiële winkels de deuren opnieuw mogen openen, wil The Pool samen met Unizo, PuurGent en Stad Genk het lokale shoppen een duw in de rug geven. Ze roepen daarom december uit tot ‘Winkelhiermaand’.

Lees meer
 

Mediahuis Advertising sleept twee Europese Digiday Marketing Awards in de wacht

Mediahuis Advertising won tijdens de livestream van de Europese Digiday Marketing & Advertising Awards 2 prijzen. MH Brand Studio werd verkozen tot ‘Best In-House/Brand Studio’, Mediahuis & Piano kregen goud voor ‘Most Effective/Measurable Campaign’.

Lees meer
 

Kantar: Media Trends and Predictions 2021

De mediasector bevindt zich op een belangrijk keerpunt op politiek, technologisch, economisch en sociaal vlak. In zijn laatste trend- en mediarapport onthult Kantar 10 mediatrends en -voorspellingen ter ondersteuning van een onzekere toekomst.

Lees meer
 

BOCA Annual 2020

De BOCA Annual 2020 viert het beste content marketingwerk in België. Het is een inspirerende en didactische publicatie die je door alle fasen van het content marketingproces leidt.

Lees meer
 

Capgemini publiceert studie over media- en entertainmentindustrie: OTT Streaming Wars – Raise or Fold

Capgemini gelooft dat SVoD tegen het einde van het jaar in meer dan 30 landen pay-tv zal inhalen. Gedreven door jongere generaties is er een belangrijke verschuiving naar de zogenaamde 'over-the-top' (OTT) diensten zoals Netflix en Disney+.

Lees meer
 

Seen from Space: Lockdown boost televisie opnieuw

De televisieconsumptie is sinds de tweede lockdown opnieuw sterk gestegen, al halen we niet de volumes van tijdens de eerste lockdown. De stijging is het duidelijkst bij 'other screen usage', maar ook merkbaar bij het totale en live bereik.

Lees meer
 

Seen from Space: Online nieuwsconsumptie met corona-effect

Na de eerste lockdown zijn de consumptieniveaus van nieuwssites zelden teruggevallen tot hun niveaus van de eerste weken van 2020. Er zijn dus duidelijke nieuwe gewoonten ontstaan en ook tijdens de tweede lockdown is er een nieuwe stijging merkbaar.

Lees meer
 

Radio, daar zit muziek in – en nog veel meer

[Provided by PUB] Ook in streamingtijden kunnen luisteraars nog steeds vertrouwen op de kwaliteitslabels van Vlaamse radio. Dat zal adverteerders als muziek in de oren klinken.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Content Republic: Native Podcasts (Webinar)
8 december 2020 | 13:00 - 14:00
UBA Book It: Mens versus machine, artificiële intelligentie ontrafeld (Online)
10 december 2020 | 08:30 - 09:30
Data & Marketing Automation Summit (Livestream)
10 december 2020 | 12:00 - 18:00
Brainery Session: Communities Decoded (Online)
10 december 2020 | 13:00 - 14:00
EFFIE: Effectiveness Forum & Awards Ceremony (Online)
10 december 2020 | 16:00 - 18:30
IAB Mixx Awards: Virtual Ceremony
11 december 2020 | 13:00
Media & Culture Fast Forward (Online)
14 december 2020 | 09:00 - 16 december 2020 | 17:00
BAM LEG Webinar: Jan Decorte
17 december 2020 | 12:30 - 13:15
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.622 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.057
  • vakpers: 629
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 454
  • out-of-home: 1.171
  • digitaal: 1.662
  • radio/TV: 605
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.