De prijsuitreiking van de YMCE Data Driven competitie vond plaats tijdens het UMA Get Together Webinar op 26 november.
Tijdens zijn inleidende toespraak benadrukte François Chaudoir, voorzitter van UMA, het belang van aanpassingsvermogen en van de solidariteit tussen de verschillende spelers op onze markt om deze moeilijke periode te doorstaan. De jonge ‘high potentials’ binnen de sector waren meer dan ooit gemotiveerd om deel te nemen aan YMCE-competities en zullen zich blijven onderscheiden aan het einde van deze crisis.
In de studio’s van Kanaal Z maakten juryleden Tatjana Raman (bpost Media) en Mark Daemen (Roularta Media Group) de laureaten bekend. De trofee werd dit jaar uitgereikt aan het team van Estelle Bruyr (Space) en Cato Chalmet (Pivott). De andere twee genomineerde teams waren Sebastiaan Willems (Pivott) & Elise Fonck (Dentsu Aegis Network) en Deborah Kawa (Publicis Groupe) & Bruno Durbecq (bleu2purple).
De video’s met de bekendmaking van de winnaars van de YMCE Strategy 2020 met commentaar van de jury zijn beschikbaar op de website van de UMA.
De YMCE Awards worden georganiseerd door de UMA, in samenwerking met Var, IP, Roularta Media Group en bpost Media, om de inventiviteit en de creativiteit van jonge mediastrategen aan te zwengelen en te promoten.
De deelnemers van de YMCE Data Driven 2020 :