Delhaize, Spott en Sophie Pollet (Telenet) eerste winnaars Belgian Marketing Awards

FacebookTwitterLinkedIn

Op 3 december werden, tijdens het BAM Marketing Congress, de winnaars van de eerste editie van de Belgian Marketing Awards bekendgemaakt. Dit na de beraadslaging van de jury onder voorzitterschap van Dominique Leroy (Deutsche Telecom), die ook alle finalisten hun case liet presenteren bij de jurering.

In de categorie Belgian Marketing Company of the Year haalde Delhaize het van GB Food Belgium en Special Olympics. “In een zeer concurrentiële omgeving heeft Delhaize het aangedurfd om met een innoverend verhaal te komen”, aldus Dominique Leroy. “De weg naar ‘healthy living’ is een heuse transformatie voor het bedrijf. Dit gaat verder dan communicatie, en zowel de consument, de medewerker als de maatschappij wordt meegenomen in het verhaal.”

Spott werd dan weer bekroond als Young Belgian Marketing Company of the Year en gaat zo Kriket en Ritchie vooraf. Dominique Leroy: “Spott verleidde de jury met zijn ambitie. Het durft het op te nemen tegen de GAFA en ziet het als missie om de consument een digitale, interactieve marketingervaring te bieden.”

Sophie Pollet, VP Marketing van Telenet Business, is de Marketing Leader(ship) of the Year. Zij haalde het dan weer van Geert Van Aelst (Tiense Suiker) en Vincent Crabbé (RTBF). “Sophie Pollet heeft de jury kunnen overtuigen met een holistische visie op marketing”, klinkt het bij Dominique Leroy. “Ze heeft een sterke persoonlijkheid, heeft een visie en slaagt erin om de mensen achter haar visie te doen staan. Sophie Pollet brengt verhalen: ze wil mensen connecteren en zorgt voor een menselijke touch.”

De Belgian Marketing Awards zijn een initiatief van BAM, in samenwerking met het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), ACC, BMMA, CUBE en UMA. Zij nemen de plaats in van de Master Marketers, de Marketer of the Year en Belgian New Brand Award, die BAM tot vorig jaar organiseerde.