Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.
Zo waren we aanwezig bij de eerste uitreiking van de Soniq Award, een initiatief van VIA, waarbij de kracht van geluid centraal stond. Verderop vindt u ons verslag en kan u ontdekken wie de prijs voor beste audiocampagne mee naar huis mocht nemen.
Een overzicht van alle interessante events uit de mediasector vindt u in onze Agenda.
Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
17/02/2020
|
|
|
|
|
|
Sonic branding, de grote focus tijdens het VIA-event ‘Soniq – The Audio Celebration’. Voor het eerst werd voor het beste staaltje sonic branding een Soniq Award uitgereikt aan Mobile Vikings. Hoe kan een merk zichzelf een audio-identiteit aanmeten?
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media en Telenet gaan samen een volwaardig streamingaanbod met lokale en internationale content lanceren via een joint venture tussen de twee bedrijven. Het nieuwe bedrijf zou dit najaar actief moeten zijn.
Lees meer
|
|
|
|
De 12 lokale tv-zenders van de Fédération des Télés Locales staan voortaan bekend als de "Médias de Proximité", met nieuwe logo's voor elk van de zenders. De FTL zelf wordt het Réseau des Médias de Proximité (RMDP). Hun nieuwe logo ziet u hiernaast.
Lees meer
|
|
|
|
De VRT, de Vrije Universiteit Brussel (VUB) en de Universiteit Gent (UGent) hebben maandag 10 februari hun nieuwe leerstoel "Media in een samenleving in transitie" officieel gelanceerd.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de lancering van haar lentecollectie wou winkelketen C&A dit voorjaar geen productfolder maar een echt magazine creëren. Het sloeg de handen in elkaar met Story Lab en Roularta Media en samen ontwikkelden ze de #makingmemories campagne.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het PR-bureau Famous Relations heet twee nieuwe medewerkers welkom. Margaux Van der Velde komt het corporate team versterken, Astrid Mattelaer gaat aan de slag op de lifestyle afdeling.
Lees meer
|
|
|
|
De koepelorganisatie Koepel van Attracties & Musea in Vlaanderen en Brussel treedt naar buiten onder de naam Riebedebie.be. De advertentieregie van de magazines Riebedebie.be vindt voortaan onderdak bij Moizo.
Lees meer
|
|
|
|
Maxus heeft Sport2Be gekozen als CSR-partner, een organisatie die de sociale en professionele integratie van jongeren uit verschillende buurten wil verbeteren. Het mediabureau zal helpen met zowel de visibility als de brand building.
Lees meer
|
|
|
|
Kristof Snels gaat aan de slag bij The Oval Office als Creative Director. Hij zal ook deel uitmaken van het management naast CEO Wouter Boits, managing partners Isabelle De Schryver en Olivier Trop (België) en Bart Van Wanrooij (Nederland).
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 18 februari kunnen professionals in de retailwereld rekenen op een nieuwe speler: Retail Alert. Via een online platform en een nieuwsbrief wil het content genereren en zich richten op alle specialisten in de verschillende retailsectoren.
Lees meer
|
|
|
|
OH! Life is een nieuw lifestylemagazine dat tweemaandelijks zal verschijnen en opgedeeld is in 5 verschillende thema’s: nieuws, mode, vrije tijd, reizen en mobiliteit. De eerste editie verschijnt op 6 april.
Lees meer
|
|
|
|
|
Club 33 organiseert dit voorjaar opnieuw enkele evenementen onder de noemer 'Have you met..?'. Met deze reeks ontmoetingen wil het jonge mediamensen de kans bieden om te luisteren naar de persoonlijke ervaringen van bekende media-persoonlijkheden.
Lees meer
|
|
|
|
Het is de eerste complete gids voor case study films, geschreven door Peter Ampe, één van de meest bekroonde creatievelingen van België. Peter is momenteel Chief Creative Officer bij FamousGrey.
Lees meer
|
|
|
|
Volgens de laatste Establishment Survey van het CIM is Netflix na YouTube het sterkst ingeplant in België. Eén Belg op drie (12+) verklaart Netflix te gebruiken, wat neerkomt op meer dan drie miljoen mensen en een miljoen abonnementen in België.
Lees meer
|
|
|
|
De Global Web Index (GWI) maakt het mogelijk om de evolutie van het internetgebruik van de leeftijdsgroep 16-64 te volgen. Een vraag die al meerdere jaren gesteld wordt is: “Hoe informeert u zich meestal over nieuwe merken of producten?".
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens de eerste PUB Luxury Experience op 31 januari gaf Nathan Axford (Beyond Reason) toelichting bij zijn benadering van luxe marketing en merken.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
20 februari 2020 | 08:00 - 18:00
|
20 februari 2020 | 14:00 - 20:00
|
20 februari 2020 | 18:30 - 23:30
|
2 maart 2020 | 08:00 - 10:30
|
5 maart 2020 | 08:30 - 18:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.703 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.101
- vakpers: 645
- dagbladen: 302
- huis-aan-huisbladen: 512
- out-of-home: 1.156
- digitaal: 1.692
- radio/TV: 566
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|