Laden Evenementen

PUB Breakfast Session: AI en klantervaringen met Albert Derasse

08:00 - 10:30
FacebookTwitterLinkedIn

Onze voorkeuren als consument, of het nu gaat om muziek of reizen, worden dag en nacht geleid door algoritmes. Of het gebruik van artificiële intelligentie (AI) ten dienste van de klantervaring dan nog moet worden aangetoond? Absoluut. De moderne en geïnformeerde consument blijft kritisch en attent wat betreft de data die hij toevertrouwt, maar is terwijl ook gevoelig voor het plezier dat hij uit deze moderne vorm van marketing kan halen.

Tijdens deze Breakfast Session gaat Albert Derasse, Managing Director bij D-AIM (het vroegere Inbox), dieper in op de manier waarop deze technologie marketers kan helpen aan de hand van cases in verzekeringen, financiën, retail of non-profit. Zijn specialiteit? De toegang tot Data Science voor marketers vereenvoudigen en democratiseren met behulp van eenvoudige software, om zo hun direct marketing efficiënter en winstgevender te maken.

Hoe kan AI worden gebruikt in moderne marketing? Hoe bouw je een stappenplan op om AI te integreren in inbound en outbound marketing? Hoe bouw je een predicatieve score op en wat is het belang om die op langere termijn via machine learning op peil te houden? Het zijn maar enkele vragen die aan bod zullen komen tijdens deze sessie.

Albert Derasse vervulde na zijn studies aan de UCL verschillende marketingrollen aan de adverteerderszijde. Vervolgens werkte hij voor Actito en het Amerikaanse SAS, twee uitgevers van software voor marketers. In 2018 richtte hij het Belgische filiaal op van het Franse Inbox, sinds kort actief onder de naam D-AIM (acroniem voor « Data-Artificial Intelligence Marketing »).