MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs Newsletter voortaan wekelijks

Beste mediavrienden,

In september 2008 verscheen onze eerste newsletter. Vandaag exact tien jaar later ronden we een hoofdstuk af en starten we een nieuw: voortaan ontvangt u onze newsletter wekelijks in plaats van maandelijks.

Deze nieuwsbrief geeft u nog het belangrijkste medianieuws van de maand augustus. Vanaf volgende week ontvangt u deze newsletter elke maandagochtend. U kan dan de nieuwe werkweek starten met een handig overzicht van de gebeurtenissen van de voorbije week.

Bij deze doen we ook graag een oproep aan alle regies, uitgevers en bureaus om ons op de hoogte te houden van al jullie nieuwsberichten. Voeg news@mediaspecs.be toe aan jullie perslijst en loop met jullie nieuws in de kijker bij alle mediaspecialisten.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Quentin Reunis

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

27/08/2018

Medialaan/de Persgroep Publishing lanceert eigen videoplatform VTM GO, wil samen met alle omroepen een Vlaamse Netflix bouwen en onthult in oktober de naam van het nieuwe eengemaakte bedrijf

Medialaan/de Persgroep Publishing kondigt nieuwe stappen aan op vlak van online tv, online radio en online nieuws. Het mediabedrijf is op digitaal vlak ambitieuzer dan ooit.

Lees meer
 

CIM RAM: Radio 2 de grootste in Vlaanderen, Nostalgie in Wallonië

Het CIM heeft de nieuwe luistercijfers bekendgemaakt. In Vlaanderen bestaat de top vijf uit Radio 2, Qmusic, MNM, Studio Brussel en Joe. In Franstalig België halen Nostalgie, Vivacité, Radio Contact, Bel RTL en Classic21 het meeste marktaandeel.

Lees meer
 

Roularta verwelkomt nog meer vrouwen en bereikt nu met al haar titels bijna 3 miljoen vrouwen

Met de integratie van de Women-titels van Sanoma verstevigt Roularta Media Group haar positie in het Belgische medialandschap als crossmediale regie gericht op vrouwelijke doelgroepen uit alle leeftijdscategorieën.

Lees meer
 

Mediahuis neemt Themamedia over

Themamedia, uitgever van titels als Thema Nieuws, Thema Deluxe, De Smaakgids, Zin in’t Leven, Aarschot Actueel, Leuven Actueel, Tienen Actueel en tal van andere lokale bladen in het Hageland, wordt overgenomen door Mediahuis.

Lees meer
 

Eleven Sports staat voortaan zelf in voor zijn advertentiewerving

Eleven Sports beëindigde de overeenkomst met reclameregie Transfer. De zender, die in België en Luxemburg drie betalende sportkanalen heeft, staat voortaan zelf in voor zijn advertentiewerving.

Lees meer
 

Custom Regie doet naast de regie van PUB nu ook die van MediaSpecs

MediaSpecs vertrouwt het commercialiseren van zijn website en newsletter toe aan Custom Regie. Muriel Dressen wordt het centrale aanspreekpunt voor advertenties op het platform van MediaSpecs.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Publicarto koppelt print aan augmented reality met SnapPress

Publicarto biedt SnapPress aan op al haar magazines in regie. Dit is een app die je op je smartphone of tablet installeert. Je neemt een foto van de pagina en de verborgen content (bijvoorbeeld foto's of filmpjes) manifesteert zich op je scherm.

Lees meer
 

Landbouwleven krijgt een nieuw jasje

Het onafhankelijke weekblad Landbouwleven kreeg onlangs een modernere en meer dynamische versie. Het logo en de lay-out van de vakkrant werden opgefrist.

Lees meer
 

Nieuw bij LED-AD: digitale schermen aan Ghelamco Arena

Voortaan is het mogelijk om tegenover de Ghelamco Arena, het stadion van AA Gent langs de Ottergemsesteenweg Zuid, te adverteren op twee digitale schermen van 6m².

Lees meer
 

Roularta ziet reclame-inkomsten dalen

Roularta heeft in de eerste helft van dit jaar 10,9 procent minder inkomsten uit advertenties gehaald dan in dezelfde periode vorig jaar. Het mediabedrijf zet bovendien ook een stevige waardevermindering in de boeken.

Lees meer
 

LG Electronics Benelux gaat samenwerken met mediabureau ZIGT

LG Electronics Benelux brengt haar mediabelangen vanaf september onder bij ZIGT in Nederland en België. Het mediabureau gaat het hele mediatraject verzorgen: strategie, planning, inkoop en uitvoering van campagnes.

Lees meer
 

Najaarsprogrammaties VRT, Medialaan en SBS

Wat brengen Eén, Canvas, VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTM Kids, VIER, VIJF en ZES dit najaar op de buis? Ontdek het in dit handig overzicht.

Lees meer
 

Joe lanceert twee nieuwe zenders met muziek uit de jaren 70 en 80

Joe lanceert twee nieuwe zenders die zowel online, via de Joe-app als via DAB+ te beluisteren zijn: Joe 70’s en Joe 80’s. Moederbedrijf Medialaan zorgt er op deze manier voor dat de ochtendshow van Joe op drie zenders tegelijk te beluisteren is.

Lees meer
 

Qmusic lanceert Qwistet: de allereerste live quiz in Vlaanderen

Qwistet is een live online videoquiz waar heel Vlaanderen gratis aan kan meedoen via de Q-app. Vincent Fierens heeft elke weekdag een prijzenpot van 500 euro en vuurt telkens 10 meerkeuzevragen af op de spelers.

Lees meer
 

NRJ Vlaanderen vanaf 3 september in de ether met jonge ploeg

NRJ Vlaanderen, de nieuwe stadsradio met hitmuziek, gaat van start op maandag 3 september. Deze netwerkradio zal opereren vanuit Antwerpen onder leiding van directeur Tom Klerkx en programmamanager Elias Smekens.

Lees meer
 

Najaar 2018: Bel RTL kondigt wijzigingen aan

Nieuw logo, nieuwe baseline en nieuw programmarooster: het doel is om opnieuw de nummer één in Franstalig België te worden.

Lees meer
 

Roularta creëert Roularta Brand Studio en trekt Veerle Neyens aan

Roularta bundelt de opgebouwde expertise inzake native advertising, crossmediale creativiteit en content marketing in één competentiecenter: Roularta Brand Studio. Aan het hoofd van deze nieuwe entiteit komt Veerle Neyens.

Lees meer
 

Steve Van den Audenaerde vervoegt Medialaan – de Persgroep Advertising

Steve Van den Audenaerde gaat aan de slag als Business Development Manager Radio bij Medialaan - de Persgroep Advertising. Hij wordt er verantwoordelijk voor de commerciële ontwikkeling van de radioactiviteiten.

Lees meer
 

Marc Duijndam na acht maanden weg bij Sanoma

Marc Duijndam, de topman van de Belgische en Nederlandse tak van Sanoma, verlaat na amper acht maanden het bedrijf. Zijn taken worden tijdelijk overgenomen door Susan Duinhoven.

Lees meer
 

Nieuwe digitale talenten versterken Mediafin

Om de ambities op het gebied van advertising verder uit te bouwen, versterkt Mediafin zijn divisies Trustmedia en Content Republic.

Lees meer
 

Zenith verwelkomt vier nieuwe collega’s

Christophe Lagast start als Client Services Director, Marko Tavra wordt Search Marketing Manager en Dieter Vits en Nicolas Ulcigrai zijn de nieuwe Data Analysts.

Lees meer
 

Agenda

UBA Summer BBQ
30 augustus 2018 | 17:00 - 22:00
European Social Marketing Conference
5 september 2018 | 10:00 - 7 september 2018 | 17:00
PUB Breakfast Session: Storytelling
10 september 2018 | 08:00 - 11:00
RetailDetail Day
20 september 2018 | 08:30 - 19:00
CommPass Symposium
20 september 2018 | 08:30 - 12:30
The Rentree
20 september 2018 | 13:30 - 18:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.834 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.121
  • vakpers: 668
  • dagbladen: 304
  • huis-aan-huisbladen: 637
  • out-of-home: 993
  • radio/TV: 526
  • digitaal: 1.868

Nieuwe abonnees: de PR-bureaus Walkie Talkie en Talking Birds.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.