Roularta creëert Roularta Brand Studio en trekt Veerle Neyens aan

FacebookTwitterLinkedIn

Roularta bundelt de opgebouwde expertise inzake native advertising, crossmediale creativiteit en content marketing in één competentiecenter dat totaaloplossingen zal uitwerken voor de adverteerder: Roularta Brand Studio.

Aan het hoofd van deze nieuwe entiteit komt Veerle Neyens. De voorbije 4 jaar stond zij aan het hoofd van het Content Advertising Team van de magazineregie van Sanoma Media België, waar zij ook instond voor de B2B marketing en communicatie. Daarvoor deed Veerle uitgebreide media-ervaring op bij o.a. Roularta, Medialaan en Scripta. Magazines, kranten, tv, radio, online en events zijn al sinds jaren haar vertrouwde mediadomeinen.

Roularta Brand Studio ontstaat uit het samengaan van de Ideeënfabriek (de creatieve crossmediale cel van Roularta die voor adverteerders projecten op maat uitrolt) en Roularta Custom Media (de content marketingafdeling van Roularta).

Veerle Neyens: “Ik kijk enorm uit naar deze challenge, waarin ik zal kunnen samenwerken met een team van talentvolle en creatieve contentstrategen. We zullen samen verder bouwen op de sterke basis die de Ideeënfabriek de voorbije jaren gelegd heeft, o.a. door de inzet van Fabienne Dewilde, die mij zal bijstaan als Concept & Media Agency Manager. Samen met alle stakeholders van Roularta Media Group, over mediabureaus, tot onze adverteerders, gaan we hard werken aan een mooie toekomst voor Roularta Brand Studio“.

Philippe Belpaire, General Manager van Roularta Media: “We zijn heel blij met de komst van Veerle, die vanuit haar ruime ervaring met media en content Roularta Brand Studio commercieel en strategisch zal kunnen uitbouwen tot een betrouwbare partner voor de advertentiemarkt, in nauwe samenwerking met de salesteams van de regie”.

Roularta Brand Studio beschikt over een portfolio nationale mediamerken die zich uitstekend lenen tot storytelling in een kwaliteitsvol redactioneel umfelt waar brand safety gegarandeerd is, met ijzersterke communities in diverse domeinen (cultuur, business, geld, sport, culi, reizen, deco, beauty, fashion en gezondheid) en dit zowel offline als online: Knack, Le Vif/L’Express, Knack Weekend, Le Vif Weekend, Knack Focus, Le Vif Focus, Trends, Trends/Tendances, Trends Style, Sport/Voetbal Magazine, Sport/Foot Magazine, Plus Magazine, Nest, Bodytalk, Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Libelle Lekker, Femmes Délices, LibelleMama.be, FemmesMaman.be, Flair, Fashionista.be, Feeling, Gael, La Maison Victor, Kanaal Z, Canal Z, De Zondag, Deze Week, Steps, KW, de Artsenkrant, le Journal du Médecin, de Apotheker en le Pharmacien.