Publicarto koppelt print aan augmented reality met SnapPress

FacebookTwitterLinkedIn

Adverteren in print behoort tot het verleden? Niet met de augmented reality toepassing die reclameregie Publicarto lanceert. SnapPress geeft zo’n bijzondere extra dimensie dat aandacht is gegarandeerd.

SnapPress is een app die je op je smartphone of tablet installeert. Je neemt een foto van de pagina met het SnapPress-logo en de verborgen content manifesteert zich op je scherm.

Die verborgen content kan bestaan uit 3D-animaties, foto’s, videofilmpjes, spelletjes, muziek, een promotie, enzovoort. Natuurlijk kan er ook rechtstreeks gelinkt worden naar websites, e-mail of telefoon.

Sonia Vermeire, Managing Director van Publicarto: “Print en digitaal komen met deze augmented reality voor het eerst samen en dat mag best revolutionair worden genoemd. SnapPress is dan ook bruikbaar voor redactionele pagina’s of zelfs de cover van een magazine, waar bijvoorbeeld de geïnterviewde de lezers rechtstreeks toespreekt via een videofilmpje”.

SnapPress is eenvoudig en gratis te downloaden via de Appstore en Google Play.

Publicarto biedt SnapPress vanaf nu aan op al haar magazines in regie. De primeur is voor Fidea die met Sven Nys in het kader van de #safecycling campagne adverteert in De Bond Magazine. Snap de afbeelding hieronder om de boodschap van Sven Nys te zien.