Mia Venken vertrekt bij UBA en is klaar voor nieuwe uitdagingen

FacebookTwitterLinkedIn

Na 12 jaar verlaat Mia Venken de UBA als COO waar zij de laatste jaren meewerkte aan de enorme groei van de adverteerdersfederatie. Zij heeft een jarenlange loopbaan in de krantenwereld, bij de vroegere reclameregie Scripta en bij de uitgever van De Standaard. Mia wil nu nieuwe horizonten opzoeken en haar passie voor marketing gebruiken in nieuwe projecten.

In 2011 vroeg Chris Van Roey, toenmalig CEO van UBA, aan Mia om het groeipotentieel van UBA te analyseren en op zoek te gaan naar nieuwe leden. Nadien volgden boeiende jaren van groei en innovatie. De eerste jaren focuste Mia zich op de aanbreng van nieuwe leden en kon zij in enkele jaren tijd het ledenaantal verdubbelen.

Om de verdere groei van UBA te kunnen realiseren en verstevigen, benoemde de Raad van Bestuur haar in 2016 tot COO en lid van de Raad van Bestuur. Ze heeft de interne werking van UBA doen evolueren naar een klantgerichte ledenvereniging, ondersteund door experts die bijdragen aan de activiteiten van de UBA rond verschillende expertisegebieden. Ze stond ook mee aan de wieg van het digitale aanbod van UBA Academy en bracht de UBA Trends Day naar Paleis 12 van Brussels Expo.