MEDIALAAN breidt zijn mobiele activiteiten uit met de overname van Mobile Vikings

FacebookTwitterLinkedIn

MEDIALAAN, moederbedrijf van o.a. VTM en Qmusic, gaat zijn mobiele activiteiten verder uitbreiden. Met JIM Mobile heeft MEDIALAAN vandaag al een mobiel merk in portefeuille. Nu komt daar de overname van de virtuele netwerkoperator Mobile Vikings bij.

 

MEDIALAAN wordt zo een volwaardige mobiele dienstenverlener die zal gebruik maken van het netwerk van BASE. Deze uitbreiding van de mobiele activiteiten past perfect in het toekomstverhaal waarin het uitbouwen van een rechtstreekse relatie met de eindgebruiker steeds belangrijker wordt.

 

Peter Bossaert (CEO MEDIALAAN): “Misschien leek JIM Mobile tot op heden het buitenbeentje van MEDIALAAN. Toch is het al vele jaren een sterkhouder. Vanuit onze mobiele activiteiten volgen we Mobile Vikings al langer. Met Mobile Vikings halen we veel kennis in huis over het onderhouden van een sterke relatie met de eindgebruiker. Steeds meer is dat een stokpaardje van MEDIALAAN. Onze merken VTM.be, Qmusic, VTMKZOOM en Stievie werken steeds harder aan het uitbouwen van een rechtstreekse relatie met hun kijkers en luisteraars. Het is als audiovisueel bedrijf dan ook een logische stap om in die mobiele markt actief te zijn”.

 

De mobiele activiteiten van MEDIALAAN zullen als MEDIALAAN Mobile door het leven gaan. Herbert Vanhove, nu directeur Innovatie en Exploitatie, zal als ‘directeur Mobile` hiervan de leiding nemen.

 

Herbert Vanhove: “Het verhaal van Mobile Vikings is indrukwekkend. Het is een innovatieve mobiele dienstenverlener met een bijzondere focus op mobiele data gebruikers. De kracht van het model zit in het community model waarbij de link tussen de leden heel sterk is en waardoor op zes jaar tijd een heel mooi en nog steeds groeiend ledenbestand is uitgebouwd. Vanzelfsprekend wil MEDIALAAN dit community model verder uitbouwen en in dat kader zijn we verheugd dat we ook in de toekomst de samenwerking met CityLife verzekerd hebben”.

 

Bovenstaande transactie is onderworpen aan de goedkeuring van de Europese en Belgische mededingingsautoriteiten.