DPG Media is de nieuwe naam voor Medialaan – de Persgroep Publishing

FacebookTwitterLinkedIn

Het Belgische mediabedrijf Medialaan – de Persgroep Publishing, moederbedrijf van onder andere VTM, Qmusic en Het Laatste Nieuws, krijgt vanaf vandaag, donderdag 23 mei 2019, een nieuwe naam: DPG Media. Ook De Persgroep (holding) en de Nederlandse poot van De Persgroep worden DPG Media.

De Persgroep versterkte zich het afgelopen jaar door de volledige overname van Medialaan (moederbedrijf van diverse commerciële radio- en televisiezenders in België) en Independer (vergelijkingssite van financiële producten in Nederland). Het mediaconcern zette daarmee een grote stap in de strategie om internationaal actief te zijn in nieuws, entertainment en online services. Om deze nieuwe koers te markeren wordt nu een nieuwe naam en identiteit geïntroduceerd.

Christian Van Thillo, CEO: “De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. De recente overnames van Medialaan en Independer hebben deze evolutie versneld. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Het logo verwijst daarnaast naar onze drie strategische basisactiviteiten die we in de toekomst verder willen uitbouwen.”

Kris Vervaet, CEO van DPG Media België, ziet de nieuwe naam als een belangrijke mijlpaal in de fusie van de twee bedrijven: “We hebben de afgelopen tijd heel hard gebouwd aan ons nieuw mediabedrijf dat vrij uniek is in de combinatie van publishing, online media, audiovisuele media en online services. Met onze nieuwe digitale platformen (zoals VTM GO, de HLN App of de digitale versie van De Morgen), de lancering van de online videocel binnen News City, de opening van de nieuwe radiostudio’s, de nakende verhuis naar Antwerpen en nu ook de nieuwe naam bouwen we verder aan één krachtig mediabedrijf dat mensen wil verbinden, door hen te raken, te inspireren en te verrassen.”

De samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse dochterbedrijven werd opgevoerd om meer kracht en snelheid te geven aan de digitale transformatie van beide ondernemingen. Inmiddels is er ook een gecombineerde directie voor de twee landen die de samenwerking aanstuurt. DPG Media heeft 1,6 miljard omzet en telt 5.000 medewerkers.

News City

News City