Mediahuis Advertising 4 keer genomineerd voor Europese Digiday Marketing & Advertising Awards

FacebookTwitterLinkedIn

Mediahuis Advertising werd vier keer aangeduid als finalist voor de Digiday Marketing Awards Europe, op een totaal van vier inzendingen. Met cases sterk gefocust op native advertising, brand partnerships en data, positioneert Mediahuis België zich sterk tegenover internationale zwaargewichten.

MH Brand Studio als ‘Best In-House/Brand Studio’

MH Brand Studio, de creatieve advertising unit van Mediahuis Advertising, haalde de top drie van beste Brand Studio’s van Europa en mag zich op gelijke hoogte als Create van CNN en Haymarket Automotive Studio plaatsen. MH Brand Studio zette haar verschillende troeven in de kijker bij de inzending, waaronder de lancering van het eerste data-driven branded content product ‘content profiling’, de uitbouw van sterke partnerships, het succes van inspiratieplatform ‘BLIJF’ en de populariteit van solidariteitscampagne ‘Samen Impact’.

Hans De Loore, Head of MH Brand Studio: “Door blijvend te investeren in creativiteit en technologie, zijn we tot resultaten gekomen die onze klanten echt vooruit helpen. Reken daarbij de onvoorstelbare drive van een geweldig multi-getalenteerd team, en je weet dat je klaar bent om je te meten met de beste Brand Teams van Europa.”

MH Data Studio als ‘Best Use of AI’

Ook MH Data Studio, het dedicated datateam van Mediahuis Advertising, werd genomineerd. Voor de categorie ‘Best Use of AI’ onderstreepte MH Data Studio zijn aanpak voor de ontwikkeling van gepersonaliseerde campagnes en de creatie van audiences op maat van een adverteerder. MH Data Studio won eerder dit jaar ook een INMA Award voor ‘Best Idea to Acquire or Retain Advertising Clients’.

AXA & De Plezantste Gemeente van Het Nieuwsblad als ‘Best Use of Native Advertising/Sponsored Content’

Deze case werd opgebouwd vanuit drie sterke hoeken: de marketingafdeling van Het Nieuwsblad, AXA Insurance Belgium en MH Brand Studio. AXA vroeg MH Brand Studio om creatieve manieren te zoeken om top of mind te komen bij lokale overheden in Vlaanderen, met hun verzekeringen voor de publieke sector. MH Brand Studio kwam terug met een sterk partnership met zoektocht naar ‘De Plezantste Gemeente’ van Het Nieuwsblad en een sterke, gelijklopende branded contentcampagne.

Mediahuis & Piano als ‘Most Effective/Measurable Campaign’

Samen met Mediahuis Data Studio en Mediahuis Brand Studio diende Piano het datagedreven branded contentproduct ‘content profiling’ in. Dit product werd begin 2020 op maat van een van de grootste Belgische FMCG-spelers ontwikkeld en nadien verder gecommercialiseerd. Content profiling heeft tot doel verhalen in te zetten om geavanceerde inzichten rond doelgroepen en reacties op bepaalde KPI’s van een bepaald product of merk te genereren en in kaart te brengen. Het vereist met andere woorden een onfeilbaar data management platform en dashboard, en een team van storytellers en data scientists dat in perfecte tandem werkt.