Magna Global voorspelt een stijging van 6,4% in de wereldwijde reclame-investeringen

FacebookTwitterLinkedIn

Volgens Magna Global groeien de wereldwijde uitgaven aan reclamebestedingen in 2014 met 6,4% naar 516 miljard dollar. Dat betekent dat de groei versnelt, want in 2013 groeide de uitgaven met 4,4 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.

 

In de VS wordt verwacht dat groei zelfs met 6,0% vooruit gaat tot 168 miljard dollar.

 

West-Europa zal een stijging kennen van 2,2% na jaren van stagnering. Oost-Europa en Asia-Pacific groeien volgens Magna Global met respectievelijk 6,3% en 7,6%, terwijl Zuid-Amerika met 15,4% groeit. Dat percentage verklaart Magna Global door de hoge inflatie, in combinatie met de voetbalgekte.

 

China is sinds vorig jaar de 2de grootste reclamemarkt met 45 miljard dollar, maar blijft nog ver achter de VS.

 

Twee factoren zorgen voor deze stijging. Als eerste is er de verbetering in het economische klimaat. In april 2014 voorspelde het IMF een wereldwijde vooruitgang met 3,6% in 2014. Deze update bevestigde ook dat de Euromarkten uit de recessie komen in 2014 (+1,2%). De tweede factor zijn de evenementen (Olympische Winterspelen en Wereldbeker Voetbal) die dit jaar plaatsvinden en die de marketing- en reclameactiviteiten doen stijgen.

 

Klik hier voor het volledige artikel.