Magazine Media: Een exclusief interview met DPG Media-duo Ben Jansen en Nora Vanderschrick

FacebookTwitterLinkedIn

Magazine Media ging aan tafel zitten met Chief Commercial Officer Ben Jansen en Nora Vanderschrick, Head of Strategy, Creative & Native van DPG Media, dat ontstond uit een fusie tussen Medialaan en de Persgroep Publishing. Een gesprek over quantumstappen in digitaal en het belang van magazines voor native advertising.

Bij een fusie zoals die tussen de twee mediagroepen is er volgens Ben Jansen noodzaak aan discipline: “Hier heerst zo’n enthousiasme en zo’n creativiteit dat we te graag met nieuwe ideeën aan de slag gaan. Dat is uiteraard goed, maar we moeten gedisciplineerd blijven om te bepalen wat we doen en wat we niet doen en om ons daaraan te houden.

Echte mediaspecifieke experts blijven volgens hem daarbij noodzakelijk: “Daarnaast geef ik toe dat de omslag van media- naar communicatie-expertise ook een risico inhoudt. Je moet je media nog altijd kennen. Daarom is het ook zo belangrijk dat we nog echte experts in een bepaald medium hebben zoals Steven Van den Audenaerde en zijn team in radio, en Mieke Berendsen en haar team in print.

Lees het volledige interview op de website van Magazine Media.