[Magazine Media] Annelore Van Hove (Delhaize) over magazines

FacebookTwitterLinkedIn

Voor Delhaize gaan branding en promoties hand in hand. Alhoewel niet standaard, worden magazines geregeld in de mediamix meegenomen. “Omdat je zo een specifieke doelgroep kan bereiken en uitgebreider je verhaal kan brengen”, klinkt het bij Media & Channel Manager Annelore Van Hove.

Delhaize investeerde de afgelopen jaren – met uitzondering van 2020 – steevast in magazines. Wat is hun strategie?

Annelore Van Hove: “Magazines gebruiken we zeer geregeld, ook als zijn ze voor Delhaize geen vast onderdeel van de mediamix. We werken met een econometrisch model dat de return on advertising spend van onze inspanningen meet. Daaruit blijkt dat het directe effect van print – zowel magazines als kranten – op onze verkoop minder is dan andere kanalen. Maar dit sluit allerminst uit dat we in print investeren, bijvoorbeeld als het gaat om specifieke objectieven, een specifieke doelgroep, of een specifieke insteek. Zo hebben we dit jaar al twee keer zeer bewust voor magazines gekozen bij een campagne.”

Lees het volledige interview met Annelore Van Hove op de website van Magazine Media.