RTBF en RMB bieden Auvio Ad Replacement Live pack aan tijdens EURO 2020

FacebookTwitterLinkedIn

De consumptie van livecontent op Auvio zit in de lift. De opkomst van deze nieuwe manier van kijken creëert nieuwe kansen voor adverteerders die hun publiek graag willen bereiken in een digitale omgeving.

RMB en RTBF vonden het dan ook belangrijk om Ad Replacement aan te bieden voor de lineaire tv-reclameblokken die gewoonlijk als zodanig worden uitgezonden op de livestream van Auvio, en ze te vervangen door reclameblokken die specifiek bestemd zijn voor het digitale platform.

Technisch gezien was het een hele uitdaging. Een marker invoegen in de lineaire livestream (Freecaster), de adserver oproepen (Smart Ad), de Auvioplayer (JW Player) lanceren, het speciale reclameblok invoegen en ook nog eens de exacte duur van het reclameblok in de lineaire livestream (Ad Insertion Platform) respecteren.

RMB huldigt deze technologische innovatie commercieel in ter gelegenheid van EURO 2020. De regie stelde een exclusief Auvio Ad Replacement Live pack samen, zodat alle adverteerders die met hun spot in het hart van het toernooi en in een digitaal universum willen aanwezig zijn, een jonger en geconnecteerd publiek kunnen bereiken.

Valérie Janssens, Development Director RMB: “De technologische vooruitgang is een inspiratiebron voor het hele ecosysteem. Hierdoor kunnen we niet enkel de beleving van media- en reclameconsumptie perfectioneren, maar ook een merk, een mediacontext en een publiek met elkaar in contact brengen in een heel nieuwe wereld. Het nakomen van deze belofte in de Auvio Live-omgeving is het resultaat van een geweldige samenwerking met onze partners en een echt teamsucces.”