Kotplanet.be vernieuwt zijn website en vervoegt Outbrain

FacebookTwitterLinkedIn

De wensen en noden van gebruikers evolueren voortdurend en dat zette Kotplanet ertoe aan om zijn user experience te vernieuwen. De doelgroep van 17-24 jaar zal eigen content kunnen genereren dankzij de nieuwe functionaliteiten van de website. Studenten kunnen deelnemen aan het Kotplanet-project door artikels, quizzen en andere content aan te bevelen, en via emotie- en rankingsystemen kunnen ze in realtime op webcontent reageren.

Kotplanet stelt op die manier user-generated content voorop zodat zijn nichepubliek ook een actieve speler wordt (bijvoorbeeld in communities), en blijft tegelijk informeren over het studentenleven.

Behalve de nieuwe website vervoegt Kotplanet ook de Belgische tak van het exclusieve uitgeversnetwerk Outbrain. Relevante content zal via het Outbrain-netwerk onderaan artikels worden aangeboden. Deze samenwerking ligt in lijn met de wens van Kotplanet om te innoveren en integreren in de digitale wereld, en staat daarnaast garant voor de maandelijkse aanwezigheid van Kotplanet-lezers.