Jobat lanceert dit najaar virtuele jobbeurzen

FacebookTwitterLinkedIn

Jobat kiest voor virtueel nu Covid-19 fysieke events bemoeilijkt. Komend najaar kunnen werkgevers in contact treden met talent op de virtuele jobbeurzen van Jobat. Concreet creëert Jobat een specifiek jobbeursportaal waarop werkgevers een ‘virtuele stand’ krijgen.

Maikel Van Geert, Product Manager Job Events bij Jobat: “Toen we al onze jobbeurzen dit voorjaar van de ene dag op de andere moesten annuleren, was dat een enorme tegenvaller. Hoewel we nog altijd heel hard geloven in de kracht van echt face-to-face contact, willen we ook wel future-proof zijn en een digitale variant op poten zetten.

Dat ook de HR-markt gelooft in virtuele jobbeurzen, blijkt uit een enquête die Jobat voerde bij 235 HR-professionals. Op de vraag welke kanalen zij verwachten in te zetten na de crisis, gaf bijna 1 op 4 respondenten aan dat ze virtuele jobbeurzen overwegen. Bij grote bedrijven was dat zelfs 1 op 2.

Een virtuele jobbeurs: hoe werkt dat?

Komend najaar creëert Jobat tijdens hun virtuele jobbeurzen een specifiek jobbeursportaal waarop werkgevers een ‘virtuele stand’ krijgen. Dat is een landingspagina in eigen look en feel waarop vacatures en filmpjes kunnen worden toegevoegd. Kandidaten kunnen er live chatten met de recruiters van het bedrijf of de werkgever kan ervoor kiezen om een videogesprek aan te gaan. Daarnaast kan er ook gesolliciteerd worden op de openstaande vacatures.

Kandidaten dienen zich op voorhand te registreren en een profiel aan te maken. Met behulp van de info uit hun profiel worden zij automatisch gelinkt met werkgevers die relevante jobs hebben voor hen.

De kracht van de Jobat-jobbeurzen zit bovendien in de grote mediamachine die wordt ingezet om de events kenbaar te maken bij het grote publiek. Via de nieuwsmerken van moederhuizen Mediahuis en DPG Media wordt uitvoerig reclame gemaakt, zowel online als in print.