Sport: een niet te evenaren passionele meerwaarde voor merken

FacebookTwitterLinkedIn

Pulsar Sports is een exclusieve studie in samenwerking met een erkende partner in dit specifieke domein, die het belang van sportmarketing toelicht voor merken. Onze studie biedt ook enkele inlichtingen over de «good practices».

 

• De Pulsar Sport studie voegt een 41ste touchpoint toe aan de Pulsar databestanden en analyseert er de meerwaarde van, zoals die door de consumenten beleefd wordt.

• In de ogen van de consument is sportmarketing een middel om merken op te bouwen, meer bepaald door de ontwikkeling van naambekendheid en relevantie.

• De analyse van 30 concrete toepassingen van sportmarketing (logo`s, claims op competities, trofeeën,…) toont aan dat de « actieve » en « lonende » kanalen het meest populair zijn bij de consumenten.

• Belangrijke conclusie: hoe intenser de persoonlijke band tussen de respondenten en de sport, des te meer wordt de sportmarketing opgemerkt en gewaardeerd. De individuen die vaak naar sportevenementen gaan, reageren het meest uitgesproken positief.

• Bovendien merken we op dat de groepen uit de actieve bevolking, de jongeren en de gemiddelde- tot hogere sociale groepen bijzonder goed reageren. Mannen zijn vaker in contact met uitingen van sportmarketing maar vrouwen vertonen in verhouding een meer positieve attitude ten aanzien van deze vormen van communicatie.