Humans of Today: Hoe spenderen Generatie Z en Millenials hun tijd en geld?

FacebookTwitterLinkedIn

Opgroeiende tieners tussen 15 en 18 jaar vinden hun vrienden belangrijk en zijn erg actief op YouTube. In vergelijking met de Belgische bevolking kijkt Gen Z dagelijks 10% minder live of uitgestelde televisie. Millenials hebben dan weer een uitgesproken voorkeur voor festivals en bioscoop in hun vrije tijd. Het zijn slechts enkele resultaten uit de grootschalige studie Humans of Today van Brightfish en GfK.

Humans of Today is een GfK-onderzoek over de beweegredenen van de Belgische consument. Het is opgevat als een vijfdelige reeks die tussen november en februari verspreid zal worden. In Humans of Today komen vijf levensfasen aan bod. Generatie Z (15-18 jaar), Millenials (19-25 jaar), families met kinderen, (D)INKS (double income, no kids) en Empty Nesters (45+). Vandaag worden de inzichten over Generatie Z en Millenials gepubliceerd. De uitgave over families met kinderen wordt verwacht op 28 november, (D)INKS op 23 januari en Empty Nesters ten slotte op 20 februari.

Met de resultaten bieden GfK en Brightfish expertise aan adverteerders en mediabureaus om de consument van vandaag beter te begrijpen, over alle levensfases heen ‘Waar zijn mensen vandaag de dag mee bezig tijdens hun vrije tijd? Wat is hierin belangrijk voor hen. De studie legt dus ook een verband met de persoonlijke drijfveren en waarden van mensen. Aansluitend geeft de studie via het GfK Consumer Life Panel een beeld van wie de Leading Edge Consumers – de trendsetters – zijn en hoeveel men spendeert aan (merk)producten.

 

Geïnteresseerden kunnen via de website video’s bekijken en white papers van elke lifestage downloaden. Bekijk hier de portretvideo’s met Aimie (Gen Z) en Alice (millenial).
Meer info: humansoftoday.brightfish.be.