Groei voor Mediafin: multimediale strategie loont

FacebookTwitterLinkedIn

Na een analyse van de CIM-pers resultaten trekt Mediafin de volgende conclusies. De Tijd en L`Echo zien hun lezersbereik groeien met 2,3%. Ook de magazines Sabato en Netto/Mon Argent tekenen mooie resultaten op.

 

De Tijd zet zijn multimediale groei gestaag verder en ziet het bereik van de krant, print en digitaal met 3% toenemen. Opmerkelijk als je weet dat de Belgische dagbladen globaal met 1,7% krimpen. Ook op het vlak van totaal merkbereik (papieren krant + digitale krant + websites) komt De Tijd opnieuw als sterkste naar voor. Met 173.500 lezers of een index van 178% versus het bereik van de papieren krant, voert De Tijd de lijst van Belgische kranten aan.

 

L`Echo houdt stand tegen de dalende trend van de Franstalige krantenmarkt in. Wat het ‘merkbereik` betreft, bevestigt L`Echo de resultaten van de vorige studie en blijft koploper tussen de Franse titels met een totaal merkbereik van 148% versus bereik van de papieren krant.

 

Naast de kranten noteren de magazines op hun beurt ook opmerkelijke resultaten. Sabato tekent een groei op van maar liefst 12,5% en overschrijdt met 103.200 lezers voor het eerst de kaap van 100.000 lezers. En het lezersbereik van Netto/Mon Argent stijgt op zijn beurt met 9%, print en digitaal gecombineerd.