
Op woensdag 19 maart in de kantoren van Febelmag, heeft de jury van de vijfde editie van de StuMPA Award de vijftigtal tijdschriftadvertenties voor fictieve producten/diensten bestudeerd. Deze advertenties werden ontworpen door laatstejaarsstudenten van het Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp/publiciteit uit vier scholen.
Deze jury bestond uit de creatieven Karl Magnus (Air Belgium) en Werner Van Reck (Act-agency), de docente Julie Rousseau (HEFF-Bruxelles), de journalisten Damien Lemaire (MM) en Aline Guebels (PUB), en twee vertegenwoordigers van de Febelmag-leden: Diane De Cat (Roularta Media Group) en Eva Meert (Sanoma).
De jury heeft beslist om de 18 volgende studenten op woensdag 2 april in de arena te sturen om hun werken te komen verdedigen:
Ecole Supérieure Communale des Arts de l`image
APPART Marie
DE JONGHE Mathieu
GABET Roxane
MASSAUX Thierry
MOITA PEDRAS Luia
PATTE Amélie
REHM RAPHAÊL
SIQUET Maxime
TRIBOLET Vianney
TSALIDON Sofia
VANMESSEM Lucie
Haute Ecole Francisco Ferrer (HEFF)
DE GRAER Clemence
SCHIARATURA Carole
Sint-Lucas Gent
BERNAERTS Lucas/VERSTRAETEN Sofie
DE VLIEGER Gaia
DE HAES Yannick
Sint-Lukas Brussel
MICHIELS Jonas
VAN LIJSEBETH Dany
De verdediging door de studenten zal plaatsvinden tijdens de Young Creative Day en zal gevolgd worden door de beraadslaging en de prijsuitreiking. Het volledige programma zal doorgaan in de kantoren van Sanoma te Mechelen.
De bedoeling van dit event is vijf Awards uit te reiken: een Gold, een Silver, twee Bronze Awards alsook die van de Best School.