Goed Gevoel wordt nieuwe partner van Pink Ribbon

FacebookTwitterLinkedIn

Op de Goed Gevoel Ladies Fair werd het officiële startschot gegeven van de samenwerking tussen Pink Ribbon en Goed Gevoel.

 

Pink Ribbon, de nationale organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker, zal de komende maanden nauw samenwerken met het maandblad Goed Gevoel. Eén vrouw op de acht krijgt in haar leven borstkanker en Goed Gevoel wil de strijd hiertegen mee aangaan.

 

Goed Gevoel-hoofdredactrice Famke Robberechts:

“Ook veel van onze lezeressen worden zelf of in hun omgeving geconfronteerd met borstkanker. We krijgen van hen dan ook regelmatig vragen over leven met en het overleven van de ziekte. Door deze logische samenwerking willen wij alle facetten van borstkanker belichten en onze lezeressen zo een stap vooruit helpen.”

 

De komende maanden zal Goed Gevoel geregeld aandacht besteden aan borstkanker. In de borstkankermaand oktober zal Goed Gevoel uitpakken met het jaarlijkse Pink Ribbon Magazine en met de verkoop van het herkenbare roze lintje. Het geld dat daarmee wordt ingezameld gaat naar het Pink Ribbon Fonds dat, in de schoot van de Koning Boudewijnstichting, projecten rond psychosociale zorg steunt.

 

Pink Ribbon-directrice Bettina Geysen:

“De impact van borstkanker op iemands leven is enorm. Daarom willen we vrouwen met elkaar in contact brengen zodat ze steun vinden bij elkaar. Ook de kracht van het geschreven woord is groot, want het zet mensen aan om hun persoonlijke belevenis met anderen te delen. We zijn dus verheugd om met Goed Gevoel te kunnen samenwerken.”