MediaNation: nieuw management en aanpassing productportfolio voor Newsweek en Business AM

FacebookTwitterLinkedIn

Afgelopen week werd duidelijk dat Xavier Verellen (Managing Director) en Famke Robberechts (Hoofdredacteur Newsweek) vertrekken bij MediaNation. Bart Klaps (Marketing Director) verlaat het bedrijf ten laatste in mei. Het nieuwe management komt onder leiding van Dominique Tanaka, CEO van GMGroup.

Nadat in oktober 2020 al een herstructurering plaatsvond met de lancering van MediaNation, herziet GMGroup opnieuw de organisatie en teams. “Newsweek België bewees dat ze met hun vooruitdenkende journalistiek sterk in hun schoenen staan. Business AM wist op amper één jaar tijd een stevige plaats te veroveren binnen het financieel-economisch nieuws met maandelijks meer dan 1 miljoen pageviews.”

Beide redacties worden daarom samengevoegd onder de leidende hand van journalist Dominique Dewitte. “Met zijn jarenlange ervaring, niet alleen in de journalistiek maar ook in het zakenleven, kan hij een unieke kijk geven op business, politiek en de economische wereld. Hij heeft met andere woorden alle troeven in handen om Newsweek en Business AM naar het volgende niveau te tillen.”

Dominique Dewitte: “De huidige crisis heeft voor al onze lezers grote implicaties. Daarbij wil je blijven dromen, blijven nadenken over de grote ideeën maar tegelijk de harde economische realiteit zien en analyseren. De kracht van de combinatie Newsweek – Business AM zit daarin: het beste van die twee werelden.”

Concreet betekent deze nauwe samenwerking alvast het volgende:

  • Het magazine Newsweek zal onder de naam ‘Newsweek, powered by Business AM’ achtmaal per jaar uitgegeven worden in een geniete editie.
  • De bijlage TV Digitaal verdwijnt en Artista wordt in een nieuw jasje gestoken onder de noemer ‘Lux’. Dit in de vorm van een aantal vaste lifestylepagina’s in elke editie van Newsweek en een uitgebreidere bijlage viermaal per jaar.
  • De kruisbestuiving tussen beide merken zal in print en online een aantal nieuwe, interessante rubrieken opleveren zoals personal finance, better living en self-improvement.
  • Onder de noemer ‘Business AM, powered by Newsweek’ zal het digitale luik van Newsweek bij Business AM ondergebracht worden. De Newsweek content zal toegankelijk zijn voor betalende abonnees, aangevuld met exclusieve content van Business AM.