Famke Robberechts komt mee aan het hoofd van Factivity

FacebookTwitterLinkedIn

Famke Robberechts is sinds 1 februari aan de slag als Managing Partner bij het Antwerpse PR- en communicatiebureau Factivity. Samen met Raf Tirmarche zal ze het agentschap leiden.

Famke Robberechts startte haar carrière bij De Morgen. Ze stapte al snel over naar de redactie van Goed Gevoel waar ze tien jaar hoofredacteur was. Tot 2018 was ze als Business Unit Manager Vrouw & Gezondheid verantwoordelijk voor verschillende magazinemerken bij DPG Media. Later dat jaar werd ze marketing- en communicatiemanager bij Antwerp Management School. In 2019 stond ze bij MediaNation als algemeen hoofdredacteur mee aan de wieg van Newsweek België en de magazines Goodbye en Gezond.

Famke Robberechts: “Factivity legde de voorbije jaren een feilloos parcours af en boekte zelfs in het voorbije jaar erg mooie successen. Ik had na vele jaren in de media veel zin om te ‘ondernemen’. Ik kijk ernaar uit om commercieel en operationeel bij te dragen aan de groei van Factivity en zo samen met Raf ons agency de toekomst binnen te loodsen.”

Sterke groei in 2020

Sinds de lockdowns is de vraag naar mediarelaties en communicatiediensten zeer sterk gegroeid, met ook heel wat nieuwe klanten bij Factivity zoals Blue Moon, Genano, Hiflow, Invibes Advertising, TelSmart en Stanton Chase, goed voor 25 procent omzetgroei.

“In 2021 willen we opnieuw versnellen. Met de komst van Famke halen we een jarenlange ervaring in de gezondheidsbranche aan boord en breiden we onze bestaande expertise in onder meer technologie uit”, zegt Raf Tirmarche, Managing Partner en medeoprichter van Factivity. “Als ex-hoofdredacteur brengt ze bovendien nieuwe inzichten bij waar ook bestaande klanten voordeel uit zullen halen. Famke ademt media en heeft een pragmatische aanpak die perfect bij het huis past. Het is geweldig nieuws dat ze mee aan de kar komt trekken.”