Freddy Tacheny lanceert een nieuwe reclameregie in België: SMS

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Freddy Tacheny lanceert de nieuwe reclameregie SportsMedia Saleshouse, een filiaal van Zelos en kortweg afgekort tot SMS.

 

De kleine omvang en de complexiteit van de Belgische markt maken dat de dialoog tussen merken en sportentiteiten vaak versnipperd wordt over een groot aantal belanghebbenden en nauwelijks langs de traditionele spelers verloopt.

 

SMS wil nu een uniek platform zijn dat in België de bevoorrechte link is tussen merken enerzijds en de sportwereld anderzijds, in alle disciplines en in al zijn facetten. Het positioneert zichzelf als een nieuwe speler ten dienste van sport die de relaties tussen adverteerders en de sportwereld wenst te vereenvoudigen en te professionaliseren:

 

* Voor de adverteerders: SMS kan hen helpen om sport te benaderen als een volwaardig medium door hen een becijferde en rationele aanpak van de doelgroepen te bezorgen en door deel te nemen aan het opstellen van strategische plannen die aansluiten bij hun marketingdoelstellingen dankzij een intensieve samenwerking met de mediabureaus.

 

* Voor de sportentiteiten: SMS beoogt de versnippering van de contacten te verminderen en de toegang tot de adverteerders te vergemakkelijken door via hun erkende mediabureaus te gaan.

 

* Voor de mediabureaus: SMS zal helpen bij het vergemakkelijken en professionaliseren van de toegang tot sport als medium en met hen samenwerken om de klanten de beste ROI te geven.

 

Oprichter Freddy Tacheny: “De belofte van SMS is om eerst te proberen om tijd te sparen, maar ook meer efficientië voor adverteerders en mediabureaus die proberen hun reclamebudgetten te optimaliseren. Wij boosten letterlijk de traditionele mediaplannen door het toevoegen van sport. Wij willen ook de deur openen naar de sportwereld, terwijl we voor de sportentiteiten de contacten met de mediabureaus en hun klanten zullen vergemakkelijken”.

 

SMS stelt een brede waaier aan mogelijkheden voor:

* sportieve disciplines (via de federaties en liga`s)

* atleten en sporters van hoog niveau

* sportevenementen

* media specifiek op sport gericht

* hospitality en incentives b-to-b en b-to-c

 

Het team bestaat uit mensen met regie-ervaring en allemaal sportfanaten. Aan het hoofd staat Cédric Bruylandt als COO met naast hem Michel Mortier. Zij zullen samen het salesteam leiden. Wat de marketing betreft, staat James Sterpin aan het roer bijgestaan door Stephan Vanweddingen.

 

Bekijk de persmap hier.