Proximus lanceert proefproject voor gerichte reclame met Dobbit TV en de reclameregie Transfer

FacebookTwitterLinkedIn

Proximus lanceert op Proximus TV een proefproject voor gerichte advertenties. Voor een eerste test gaat Proximus in zee met Dobbit TV en zijn reclameregie Transfer. De focus ligt op het aanspreken van de lokale markt.

 

Proximus TV-klanten in West-Vlaanderen krijgen een lokale versie van Dobbit TV. De reclame op de zender kan worden afgestemd op lokale doe-het-zelfwinkels en producten. Deze gerichte advertenties vereisen geen verwerking van persoonlijke gegevens.

 

Fernand Vanrie, verantwoordelijke uitgever van Dobbit: “Onze kijkers kiezen voor Dobbit TV omdat ze graag zelf de handen uit de mouwen steken. Door lokale doe-het-zelfwinkels te tonen waar ze de producten die in onze programma’s aan bod komen kunnen kopen, helpen we hen de producten te vinden en verhogen we de waarde voor een nationale adverteerder die over lokale verkooppunten beschikt”.

 

Koenraad Deridder, Managing Partner van Transfer: “Als reclameregie voor thematische televisie bieden we de klanten de mogelijkheid om in te spelen op de interesses van de kijker. Door meer gerichte reclame, kunnen we die kijkers makkelijker binden via verschillende zenders en de reclameruimte combineren om de impact van de campagnes nog te vergroten”.

 

Phillip Vandervoort, Chief Consumer Market Officer bij Proximus: “Gerichte tv-reclame zal een positief effect hebben op de ervaring van de televisiekijkers. De test met Dobbit TV is de eerste in een reeks proefprojecten die Proximus samen met verschillende mediapartners ontwikkelt. Het doel van de test is feedback van onze klanten te verzamelen en de toegevoegde waarde voor adverteerders en hun interesse voor gerichte reclame in kaart te brengen”.

 

Na de testfase zullen Dobbit, Transfer en Proximus samen beslissen of dit initiatief ook nationaal zal worden uitgerold.