DPG Media lanceert Netflix voor tijdschriften

FacebookTwitterLinkedIn

DPG Media is in Vlaanderen gestart met een nieuw aanbod om tijdschriften digitaal te lezen. Naar het voorbeeld van Netflix krijgt de lezer voor het maandelijkse bedrag van 9,99 euro onbeperkt toegang tot een selectie van magazines.

Eind vorig jaar lanceerde DPG Media in alle stilte de website Tijdschrift.be en een bijhorende app (beschikbaar voor Android en iOS). De Vlaamse mediagroep spreekt van een “digitale omwenteling in de Vlaamse magazinemarkt”. In Nederland biedt DPG Media de app al langer aan.

Katrijn Vrints, Brand & Digital Manager van DPG Media: “Digitale platformen zoals Netflix, Spotify en Streamz hebben de vraag naar verhalen on demand aangewakkerd en daar willen we op inspelen.”

In het abonnement met ruim vijftig titels zitten momenteel onder meer Humo, Dag Allemaal, Story, AutoWeek en National Geographic. DPG Media wil ook bladen van andere uitgevers een plaats geven in de app, klinkt het. Een aantal titels van de Nederlandse uitgeverij Hearst zijn al opgenomen.

Bron: Belga.