De virtuele Ronde van Vlaanderen: een geslaagd experiment op Sporza, de sponsors zijn tevreden

FacebookTwitterLinkedIn

Heel veel adverteerders hebben in deze periode hun campagnes on hold geplaatst en zoeken naar de juiste manier, timing en tone-of-voice om met hun merken te blijven communiceren naar hun doelgroepen toe. Onderzoek van Global Web Index heeft ook aangetoond dat consumenten verwachten dat hun favoriete merken met hen blijven connecteren.

Het coronavirus zorgt er ook voor dat alle sportwedstrijden in binnen- en buitenland uitgesteld of zelfs afgelast werden. Het Vlaamse wielervoorjaar viel hierdoor volledig in het water, inclusief de 104e editie van De Ronde Van Vlaanderen. Sporza en Flanders Classics bleven niet bij de pakken zitten en besloten om een virtuele editie van de Ronde van Vlaanderen te organiseren met 13 profrenners. Napoleon Sports & Casino, aanbieder van online sportweddenschappen en vaste sponsors van sportwedstrijden op Sporza, omarmde dit innovatief initiatief meteen.

Gianni Museeuw, Marketing Manager bij Napoleon Sports & Casino: “Gezien zowat alle voetbalwedstrijden en wielerwedstrijden zijn afgelast deze maand zetten we volop in op eSports, de virtuele Ronde paste dus perfect in dit plaatje. Het toont aan dat in crisis-momenten de creativiteit naar boven komt. Nadat Jan, onze contactpersoon bij Pebble Media, ons informeerde omtrent de mogelijkheden gingen we meteen akkoord met dit partnership. Onze grafische studio ging meteen aan de slag om blitse banners te maken voor het virtuele evenement, waar we als bookmaker en online casino onze wieler-helden en partnership met Deceuninck Quick Step extra in de verf plaatsten.”

De mensen genoten duidelijk om eindelijk nog eens live sport op tv te zien. Gisteren noteerde Sporza bijna 140.000 video views op de content van de virtuele ronde, waarvan 50.000 op de livestream en 90.000 in VOD en aparte fragmenten. In totaal keken meer dan 30.000 mensen op een bepaald moment naar de virtuele Ronde. Er was een duidelijke piek merkbaar op het moment van de virtuele rit tussen 15u en 17u. Een succes voor een sport-loze zondag.