De tweede editie van de Soniq Awards staat in de startblokken

FacebookTwitterLinkedIn

Er komt een tweede editie van de Soniq Awards, het initiatief dat de schijnwerpers zet op “best in class” cases in radio en audio. De uitreiking zal plaatsvinden op het Soniq Event, dat gepland staat voor 25 februari in de vooravond.

De Soniq Awards 2021 worden uitgereikt in 3 categorieën. Naast de bestaande “Sonic Branding” is er extra aandacht voor het gebruik van radio als motor voor commercieel succes, en voor innovaties in het brede domein van audio.

In de nieuwe categorie “Best Use of Radio” gaan we op zoek naar cases die radio hebben gebruikt als hoeksteen, of ten minste als essentieel onderdeel, van de communicatiestrategie van een adverteerder.

In de categorie “Best Audio Innovation” willen we vernieuwingen bekronen op het vlak van distributie, segmentatie, het gebruik van data, het gebruik van nieuwe dragers of creatief audiogebruik in het brede domein van audio.

Met deze tweede editie wil VIA verder gaan in zijn voornemen om goede voorbeelden van eigen bodem te detecteren en de markt te inspireren.

Zowel creatieve agentschappen, adverteerders, productiehuizen als media agencies kunnen een dossier indienen. Dit dient ten laatste op 15 januari te gebeuren. Alle info over is te vinden op www.thinkvia.be/soniq.