In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie Vlaanderen een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender stijgt in bereik. Op de doelgroep 35-54 behaalt de zender een marktaandeel van 7,7%.
Nostalgie Vlaanderen behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat 90.000. In de doelgroep 35-54 is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.
Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel. NRJ Vlaanderen focust vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.
Managing Director Radio, Tom Klerkx: “We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics.”